Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBuils Morales, Sara
dc.contributor.authorViñoles Cosentino, Virginia
dc.contributor.authorSánchez-Caballé, Anna
dc.contributor.authorEsteve-Mon, Francesc M.
dc.date.accessioned2024-06-07T13:36:29Z
dc.date.available2024-06-07T13:36:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationBuils Morales, Sara, et al. Formació Digital per a l'aprenentatge permanent docent: Un element pendent de millora als programes d'inducció. Llibre d’actes FIETxs2023. Repensant els espais i els recursos digitals per a l’aprenentatge. Repensando los espacios y recursos digitales para el aprendizaje. 2023, p. 30-39ca_CA
dc.identifier.isbn978843651309
dc.identifier.isbn9789992033999
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/207779
dc.descriptionPonència presentada: FIETxs2023. Repensant els espais i els recursos digitals per a l’aprenentatge. Repensando los espacios y recursos digitales para el aprendizaje. Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia. FIET 2023. Universitat d’Andorra, 30 de juny de 2023ca_CA
dc.description.abstractLa formació d'iniciació a la docència universitària és crucial per a la qualitat educativa en les institucions d'educació superior i per al desenvolupament professional del professorat principiant. A més, tenint en compte l’actual digitalització de la universitat, resulta essencial promocionar la competència digital docent del professorat novell des d’una perspectiva integral. És per això que en aquest estudi s'analitza l'enfocament predominant en la formació digital del professorat universitari novell a les universitats espanyoles, segons el marc de Krumsvik. La metodologia de l'estudi és exploratòria-descriptiva, amb anàlisi documental i de contingut de 27 formacions d'inducció a la docència en el context universitari espanyol. Els resultats mostren que la majoria de les formacions es centren en les habilitats digitals bàsiques i la competència didàctica amb les tecnologies digitals, mentre que es presta poca atenció a les estratègies d'aprenentatge permanent del professorat. Per tant, destaca la necessitat de treballar més en profunditat aquesta dimensió, tenint en compte que és crucial proporcionar al professorat novell eines i estratègies vinculades a les TIC per millorar de manera autònoma el seu desenvolupament professional docent en els primers anys de docència, els quals són els més crítics.ca_CA
dc.description.abstractIntroductory training in university teaching is crucial for the quality of education in higher education institutions and for the professional development of new teachers. Moreover, taking into account the current digitisation of university, it is essential to promote the digital teaching competence of novice university teachers from a holistic perspective. This is why this study analyses the predominant approach to the digital training of new university teaching staff in Spanish universities, according to Krumsvik's framework. The methodology of the study is exploratory-descriptive, with documentary and content analysis of 27 induction training courses in the Spanish university context. The results show that most of the training courses focus on basic digital skills and didactic competence with digital technologies, while little attention is paid to lifelong learning strategies for teachers. Therefore, there is a need for more in-depth work on this dimension, bearing in mind that it is crucial to provide teachers with new ICT-related tools and strategies to improve their professional development in an autonomous manner in the first years of teaching, which are the most critical.ca_CA
dc.format.extent10 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Rovira i Virgilica_CA
dc.relation.isPartOfLlibre d’actes FIETxs2023: Repensant els espais i els recursos digitals per a l’aprenentatge. Repensando los espacios y recursos digitales para el aprendizaje.Publicacions URVca_CA
dc.rights© De l’edició: Les editores © Del text: Les autores i autors © D’aquesta coedició: Universitat Rovira i Virgili & Universitat d'Andorra Este trabajo está bajo una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ca_CA
dc.subjectformació docentca_CA
dc.subjectprofessorat novellca_CA
dc.subjectcompetència digitalca_CA
dc.subjecteducació superiorca_CA
dc.subjectteacher trainingca_CA
dc.subjectnovice teachersca_CA
dc.subjectdigital competenceca_CA
dc.subjecthigher educationca_CA
dc.titleFormació Digital per a l'aprenentatge permanent docent: Un element pendent de millora als programes d'induccióca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttps://llibres.urv.cat/index.php/purv/catalog/book/570ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

© De l’edició: Les editores © Del text: Les autores i autors © D’aquesta coedició: Universitat Rovira i Virgili & Universitat d'Andorra Este trabajo está bajo una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: © De l’edició: Les editores © Del text: Les autores i autors © D’aquesta coedició: Universitat Rovira i Virgili & Universitat d'Andorra Este trabajo está bajo una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.