Mostrar el registro sencillo del ítem
El plurilingüisme com a resistència a l'envelliment cognitiu
dc.contributor.author | Agut Contreras, Abert | |
dc.contributor.other | Kotatkova, Adéla | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees | |
dc.date.accessioned | 2023-09-21T07:36:45Z | |
dc.date.available | 2023-09-21T07:36:45Z | |
dc.date.issued | 2023-06-13 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/204262 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2022/2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | L’envelliment cognitiu és un procés dinàmic que provoca canvis neurològics en l’àmbit cognitiu i comporta riscos en les persones grans: des de la incapacitat per a inhibir estímuls menys rellevants, fins a malalties degeneratives de la memòria i de la parla. Presentem alguns factors neuroprotectors com l’estabilitat econòmica o una posició de treball millor reconeguda socialment; així com la pràctica d’esport o l’aprenentatge de llengües. Després d’analitzar els pros i els contres del plurilingüisme, són palesos els seus efectes beneficiosos per al sistema cognitiu de les persones d’edat avançada: la incorporació d’un nou codi lingüístic provoca una alta demanda cognitiva. Emperò, els efectes del plurilingüisme afecten també a les famílies immigrades: el coneixement de la llengua de la comunitat en què s’estableixen possibilita el fet d’incloure’s socialment, ja que els infants poden actuar com a frontissa entre els familiars. Altrament, d’acord amb l’evident desnivell quant a les llengües oficials minoritàries envers les majoritàries, revisem el concepte d’autoodi i les interferències lingüístiques que pot ocasionar l’ús de diverses llengües (català i espanyol, en aquest cas). Llavors, es porta a col·lació l’aprenentatge significatiu i mitjançant la realització d’activitats que incentiven l’alumnat des d’una edat primerenca. | ca_CA |
dc.format.extent | 39 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | Envelliment cognitiu | ca_CA |
dc.subject | factor neuroprotector | ca_CA |
dc.subject | plurilingüisme | ca_CA |
dc.subject | integració social | ca_CA |
dc.title | El plurilingüisme com a resistència a l'envelliment cognitiu | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809