Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAgut Contreras, Abert
dc.contributor.otherKotatkova, Adéla
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees
dc.date.accessioned2023-09-21T07:36:45Z
dc.date.available2023-09-21T07:36:45Z
dc.date.issued2023-06-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/204262
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2022/2023ca_CA
dc.description.abstractL’envelliment cognitiu és un procés dinàmic que provoca canvis neurològics en l’àmbit cognitiu i comporta riscos en les persones grans: des de la incapacitat per a inhibir estímuls menys rellevants, fins a malalties degeneratives de la memòria i de la parla. Presentem alguns factors neuroprotectors com l’estabilitat econòmica o una posició de treball millor reconeguda socialment; així com la pràctica d’esport o l’aprenentatge de llengües. Després d’analitzar els pros i els contres del plurilingüisme, són palesos els seus efectes beneficiosos per al sistema cognitiu de les persones d’edat avançada: la incorporació d’un nou codi lingüístic provoca una alta demanda cognitiva. Emperò, els efectes del plurilingüisme afecten també a les famílies immigrades: el coneixement de la llengua de la comunitat en què s’estableixen possibilita el fet d’incloure’s socialment, ja que els infants poden actuar com a frontissa entre els familiars. Altrament, d’acord amb l’evident desnivell quant a les llengües oficials minoritàries envers les majoritàries, revisem el concepte d’autoodi i les interferències lingüístiques que pot ocasionar l’ús de diverses llengües (català i espanyol, en aquest cas). Llavors, es porta a col·lació l’aprenentatge significatiu i mitjançant la realització d’activitats que incentiven l’alumnat des d’una edat primerenca.ca_CA
dc.format.extent39 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ca_CA
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectEnvelliment cognitiuca_CA
dc.subjectfactor neuroprotectorca_CA
dc.subjectplurilingüismeca_CA
dc.subjectintegració socialca_CA
dc.titleEl plurilingüisme com a resistència a l'envelliment cognitiuca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/