El plurilingüisme com a resistència a l'envelliment cognitiu
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El plurilingüisme com a resistència a l'envelliment cognitiuAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Kotatkova, Adéla; Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures EuropeesFecha de publicación
2023-06-13Editor
Universitat Jaume IResumen
L’envelliment cognitiu és un procés dinàmic que provoca canvis neurològics en l’àmbit
cognitiu i comporta riscos en les persones grans: des de la incapacitat per a inhibir
estímuls menys rellevants, fins a malalties ... [+]
L’envelliment cognitiu és un procés dinàmic que provoca canvis neurològics en l’àmbit
cognitiu i comporta riscos en les persones grans: des de la incapacitat per a inhibir
estímuls menys rellevants, fins a malalties degeneratives de la memòria i de la parla.
Presentem alguns factors neuroprotectors com l’estabilitat econòmica o una posició de
treball millor reconeguda socialment; així com la pràctica d’esport o l’aprenentatge de
llengües. Després d’analitzar els pros i els contres del plurilingüisme, són palesos els
seus efectes beneficiosos per al sistema cognitiu de les persones d’edat avançada: la
incorporació d’un nou codi lingüístic provoca una alta demanda cognitiva. Emperò, els
efectes del plurilingüisme afecten també a les famílies immigrades: el coneixement de
la llengua de la comunitat en què s’estableixen possibilita el fet d’incloure’s socialment,
ja que els infants poden actuar com a frontissa entre els familiars. Altrament, d’acord
amb l’evident desnivell quant a les llengües oficials minoritàries envers les majoritàries,
revisem el concepte d’autoodi i les interferències lingüístiques que pot ocasionar l’ús de
diverses llengües (català i espanyol, en aquest cas). Llavors, es porta a col·lació
l’aprenentatge significatiu i mitjançant la realització d’activitats que incentiven l’alumnat
des d’una edat primerenca. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Envelliment cognitiu | factor neuroprotector | plurilingüisme | integració social
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess