Listar IF_Articles por autoría "dd2cf4bc-684c-46ff-b7a5-91b902ca29aa"
Mostrando ítems 1-19 de 19
-
Aprender y enseñar competencias digitales en un entorno móvil: avances de una investigación aplicada a profesorado y alumnado universitario de Ciencias Sociales
Pinto Molina, María; Gómez-Hernández, José-Antonio; Sales, Dora; Cuevas-Cerveró, Aurora; Fernández Pascual, Rosaura; Caballero Mariscal, David; Guerrero-Quesada, David José; Navalón, Conrado Universidade de Brasília - UnB (2019)Se describe un proyecto interdisciplinar sobre competencias informacionales del estudiantado y profesorado universitario de Ciencias Sociales, orientado a crear programas disciplinares para el aprendizaje en un entorno ... -
Basta / Prou
Valero Valero, Dori; Agost, María Luisa; Alayrach Martínez, Miguel; Alberola Crespo, Nieves; Alcalá García, Inmaculada; Alonso Català, Manel; Antón Antón, Amador; Aragó Maicas, Eugenia; Aragó Maicas, Lledó; Brancal Más, Alicia; Busto, Luisa; Caballero Guiral, Juncal; Caballero Guiral, Lidón; Cabedo Laborda, Cristina; Cid Lucas, Fernando; Collado, Inma; Corona Marzol, Carmen; Marín, M. Creu; Dos Ramos, Manolo; Esparducer Gargallo, Sebastián; Estudiantado de 4o de Grado en Publicidad de la UJI (2013); Estupiñá Mulet, María; Fernández Guillén, Verónica; Fernández-Nadal, Carmen-María; Gallego, Vicenta; García, Javier; García Ramírez, Cristina; García Ramírez, Inés; Gil Lahuerta, Luis; Pérez de Gracia, Elisa Iniesta; Julián Edo, Ana María; Laborda Martínez, Cristina; Laghrich, Saloua; Lampérez Alonso, Teresa; Marina Álvarez, Luz; Lloret-Sos, Isabel-María; Martínez García, José Ramón; Mas, Pasqual; Merino Pastor, María del Carmen; Miró Pons, Rosa; Montañés, Rosa; Morales Carrasco, María Cristina; Osadía; Palatsí Pinyana, Caterina; Pérez Senabre, Elena; Pinyana i Garí, M. Carme; Rakotonanahary, Tahirisoa; Ramírez, Carmen; Raro, Rosario; Sales Fortanet, Eva; Sales, Dora; Sancho Ribés, Lidón; Sancho Ribés, Maribel; Sanjulián, Pilar; Segoviano Marinas, Verónica; Senabre Llabata, Carmen; Senent Ramos, Marta; Senent Galmés, María José; Solsona Andrés, Miriam; Torrent, Rosalía; Torres, Adela; Vila, Ferrana; Zacarés Pamblanco, Amparo Universitat Jaume I, Instituto Universitario de Estudios Feministas y de Género Purificación Escribano (2013)Basta/Prou es el resultado de El desafío por la erradicación de la violencia contra las mujeres que el Instituto Universitario de Estudios Feministas y de Género Purificación Escribano de la Universitat Jaume I lanzó ... -
Belief in Importance of Information Literacy Abilities among Undergraduates. Underlying Factors and Analysis of Variance
Pinto Molina, María; Caballero Mariscal, David; Sales, Dora; Segura, Alicia Emerald (2020)Purpose. The purpose of this paper is to analyse the levels of belief-inimportance of information literacy abilities (BILA) among an undergraduates´ sample. The aim is, on the one hand, to discover if there is a representative ... -
Definición de alfabetización informacional de CILIP, 2018
Sales, Dora Servicio de Publicaciones, Universidad de Murcia (2020-01-16)Se traduce al castellano la nueva definición de alfabetización informacional de CILIP (Reino Unido), cuyo original se publicó en 2018. Se trata de una definición con enorme potencial, que enfatiza la relevancia de la ALFIN ... -
Exploring Social Sciences Students' Perceptions on Information Literacy and the Use of Mobile Technologies in Higher Education
Pinto Molina, María; Sales, Dora; Fernández Pascual, Rosaura; Caballero Mariscal, David Association of College and Research Libraries (2021)This study aims to examine information literacy (IL) and the use of mobile technologies in the educational sphere by a sample of social sciences undergraduate students (N = 1,390). The study used the MOBILE-APPS questionnaire, ... -
Feminismos. Desafíos en tiempos de amor y cólera
Reverter Bañón, Sonia; Sales, Dora (2019-11-21)Text complet del número 25 (2019) de la revista Dossiers Feministes. Monogràfic editat per Sonia Reverter Bañón i Dora Sales sota el títol "Feminismos. Desafíos en tiempos de amor y cólera" -
Gender perspective on information literacy: An interdisciplinary and multidimensional analysis within higher education settings
Pinto Molina, María; Sales, Dora; Fernández Pascual, Rosaura Elsevier (2019)Gender is a sociological variable that needs further attention in information literacy studies. This research uses a multidimensional subjective-objective approach to examine the gender differences in the information ... -
Information literacy policies and planning in Ibero-America: Perspectives from an international digital survey
Pinto Molina, María; García Marco, Javier; Ponjuán, Gloria; Sales, Dora Sage (2019-06)An analysis of the state of the policies and plans on information literacy in Ibero-America is presented, based on the results of a survey carried out on 42 librarians and academics from 13 different countries, specialized ... -
Information Literacy Trends in Higher Education (2006-2019): Visualizing the Emerging Field of Mobile Information Literacy
Pinto Molina, María; Fernández Pascual, Rosaura; Caballero Mariscal, David; Sales, Dora Springer Verlag (2020-05-25)The thematic evolution of research on Mobile Information Literacy (MoIL) between 2006 and 2019 in the field of Information Literacy, learning and mobile technologies is analysed in an international context. For this ... -
Instituto Universitario de Estudios Feministas y de Género Purificación Escribano: hasta aquí, y a partir de aquí Purificación Escribano
Sales, Dora Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano (2019-06-01)En el mes de abril de 2019 el Instituto Universitario de Estudios Feministas y de Género Purificación Escribano de la Universitat Jaume I (UJI) ha cumplido diez años como tal, aunque nuestra trayectoria se remonta a mucho ... -
Interlinguistic and intercultural mediation in psychological care interviews with asylum seekers and refugees: Handling emotions in the narration of traumatic experience
Raga, Francisco; Sales, Dora; Sánchez, Marta Iconesoft Edizioni Gruppo Radivo Holding (2020)This paper presents the results of our fieldwork with an NGO in the Valencian Community (Spain) that temporarily takes in asylum seekers and refugees (ASRs), especially from Arab countries, Eastern Europe and West Africa, ... -
Marco de referencia para la alfabetización informacional en la educación superior
Sales, Dora (2019) -
MOBILE-APPS questionnaire: Developing and validating a scale to measure the attitudes and perceptions of undergraduate students on mobile information literacy
Pinto Molina, María; Caballero Mariscal, David; Sales, Dora; Fernández Pascual, Rosaura Sage (2020-01-29)This paper aims at reflecting on the process of developing and validating a scale for measuring the students’ attitudes and perceptions regarding the use of mobile technologies in the teaching-learning of information ... -
Perspectives on the information and digital competence of Social Sciences students and faculty before and during lockdown due to Covid-19
Sales, Dora; Cuevas-Cerveró, Aurora; Gómez-Hernández, José-Antonio EPI SCP (2020)We analyze the perceptions of Social Sciences faculty about their own information and digital competence and that of their students, as well as the changes that have occurred as a consequence of the virtualization of ... -
Píldora informativa sobre salud cardiovascular desde la perspectiva de género
Sales, Dora Instituto Universitario de Estudios Feministas y de género "Purificación Escribano" (2023) -
Prefaci
Caballero Guiral, Juncal; Sales, Dora; Alberola Crespo, Nieves Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2003) -
Prólogo
Reverter Bañón, Sonia; Sales, Dora (2019-11-21)Feminismos. Desafíos en tiempos de amor y cólera -
Scientific production on mobile information literacy in higher education: a bibliometric analysis (2006–2017)
Pinto Molina, María; Fernández Pascual, Rosaura; Caballero Mariscal, David; Sales, Dora; Guerrero Quesada, David; Uribe-Tirado, Alejandro Springer International Publishing (2019-07)This paper offers a bibliometric analysis of the scientific production on Mobile Information Literacy (m-IL) in Higher Education published between 2006 and 2017, taking into account papers covered by Web of Science (WoS), ... -
Threading metaliteracy into Translation and Interpreting undergraduates information literacy training: a reflective active learning approach
Sales, Dora Editum - Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (2022)La competencia informacional es un componente esencial de la competencia traductora y la base del aprendizaje permanente del estudiantado de Traducción e Interpretación. Este trabajo describe el enfoque actualizado de un ...