Proposta d'unitat didàctica per a la millora de l'ensenyament del català a l'alumnat nouvingut
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Proposta d'unitat didàctica per a la millora de l'ensenyament del català a l'alumnat nouvingutAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Sales Ciges, María Auxiliadora; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2022-07-12Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball de Final de Màster consisteix a desenvolupar una unitat didàctica amb la modalitat
de millora educativa que pretén donar resposta a una problemàtica observada durant la meua
estada en pràctiques a ... [+]
Aquest Treball de Final de Màster consisteix a desenvolupar una unitat didàctica amb la modalitat
de millora educativa que pretén donar resposta a una problemàtica observada durant la meua
estada en pràctiques a l’IES José Vilaplana de Vinaròs que és la manca de recursos a les aules
d’acollida al sistema educatiu de l’alumnat nouvingut i la desmotivació de l’alumnat pel que fa a
la metodologia actual de les classes.
L’objectiu principal és la implementació d’una metodologia basada en la innovació docent i la
participació activa de l’alumnat per a millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’alumnat
nouvingut i de les seues necessitats valorant els coneixements i sabers locals de les famílies.
El principal propòsit que es busca és que l’alumnat nouvingut tinga un aprenentatge significatiu i
siga capaç de reinserir-se a les classes ordinàries després d’haver assistit a les classes de reforç o
al programa d’acollida al sistema educatiu (PASE).
Tanmateix, resulta un factor clau d’aquesta proposta de millora incrementar la motivació de
l’alumnat davant l’estudi de la llengua catalana des d’una perspectiva intercultural i fer que
aquestes aules d’acollida al sistema educatiu acomplisquen la seua funció.
La idea és que el professorat facilite la transició a l’aula ordinària d’aquest alumnat, realitze un
acompanyament emocional i propose una sèrie d’activitats que resulten atractives per a l’alumnat
i milloren el seu procés d’aprenentatge de la llengua catalana. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | proposta de millora | unitat didàctica | alumnat nouvingut | llengua catalana | interculturalitat
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess