Programació Didàctica de l’assignatura de Física i Química per a 3r d’ESO: APS i Ciència Ciutadana per aprendre Física i Química a través de l’ODS 13
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Programació Didàctica de l’assignatura de Física i Química per a 3r d’ESO: APS i Ciència Ciutadana per aprendre Física i Química a través de l’ODS 13Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Hurtado-Ruiz, Monica; Universitat Jaume I. Departament de Biologia, Bioquímica i Ciències NaturalsFecha de publicación
2022-07-13Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest document constitueix el Treball Final de Màster del Màster en Professor/a
d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments
d’Idiomes, en especialitat de Física i Química. ... [+]
Aquest document constitueix el Treball Final de Màster del Màster en Professor/a
d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments
d’Idiomes, en especialitat de Física i Química. El TFM s’engloba dins la Modalitat 3: Planificació
i/o Programació curricular, tractant-se en aquest cas d’una Programació Didàctica de
l’assignatura de Física i Química per al segon trimestre del 3r curs d’ESO.
Amb l’objectiu d’oferir una programació curricular que siga coherent amb
l’aprenentatge de competències que busca la legislació vigent en matèria educativa, i que al
mateix temps permeta a l’alumnat aplicar el coneixement científic en un context quotidià i
desenvolupar consciència davant el paper que la ciència exerceix en la societat, aquesta PD es
basa en l’ús de les metodologies actives i contextualitzades que es recolzen en l’Aprenentatge
Cooperatiu. En concret, aquesta PD planteja la realització de dos projectes d’Aprenentatge
Servei i la participació, com a part d’aquests, en dos projectes de Ciència Ciutadana, tot utilitzant
com a base l’Aprenentatge Cooperatiu.
L’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 13 Acció pel Clima serà el fil conductor
de les temàtiques triades pels projectes de treball, a través dels quals es treballaran alguns dels
continguts dels blocs 1. L’activitat científica, 2. La matèria, 3. Els canvis i 4. El moviment i les
forces de l’assignatura. En concret, el primer projecte pretén treballar continguts de Química
dels Blocs 2 i 3 de la matèria a través de l’estudi de la contaminació atmosfèrica al barri on
s’ubica el centre educatiu al qual es dirigeix aquesta programació. El segon projecte, al seu torn,
s’endinsa en l’estudi d’una de les principals causes de la contaminació atmosfèrica a les ciutats,
la mobilitat, per treballar continguts de Física del Bloc 4 a través de l’anàlisi de la mobilitat de la
comunitat educativa des de i cap al centre educatiu.
El document s’estructura conforme als requisits i estructura habitual de les
programacions didàctiques, començant amb una justificació de la seua idoneïtat i una
contextualització d’aquesta, per continuar amb l’establiment dels objectius, els continguts i les
competències a treballar. Posteriorment, s’exposen els principals enfocaments metodològics
utilitzats i el sistema d’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat, basat en l’avaluació continua,
formativa i formadora, per donar pas a continuació a l’exposició de mesures de resposta
educativa per a la inclusió i dels elements transversals. A continuació, es concreten els projectes
de treball a implementar a l’aula, per finalitzar amb l’establiment del sistema d’avaluació de la
pràctica docent i la formulació de conclusions. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | programació didàctica | física i química | 3r d’ESO | aprenentatge servei | ciència ciutadana | aprenentatge cooperatiu | objectius de desenvolupament sostenible | ODS 13
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess