Mostrar el registro sencillo del ítem
Programació Didàctica de l’assignatura de Física i Química per a 3r d’ESO: APS i Ciència Ciutadana per aprendre Física i Química a través de l’ODS 13
dc.contributor.author | López Chofre, Irene | |
dc.contributor.other | Hurtado-Ruiz, Monica | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Biologia, Bioquímica i Ciències Naturals | |
dc.date.accessioned | 2022-07-22T10:12:47Z | |
dc.date.available | 2022-07-22T10:12:47Z | |
dc.date.issued | 2022-07-13 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/198671 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2021/2022 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest document constitueix el Treball Final de Màster del Màster en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, en especialitat de Física i Química. El TFM s’engloba dins la Modalitat 3: Planificació i/o Programació curricular, tractant-se en aquest cas d’una Programació Didàctica de l’assignatura de Física i Química per al segon trimestre del 3r curs d’ESO. Amb l’objectiu d’oferir una programació curricular que siga coherent amb l’aprenentatge de competències que busca la legislació vigent en matèria educativa, i que al mateix temps permeta a l’alumnat aplicar el coneixement científic en un context quotidià i desenvolupar consciència davant el paper que la ciència exerceix en la societat, aquesta PD es basa en l’ús de les metodologies actives i contextualitzades que es recolzen en l’Aprenentatge Cooperatiu. En concret, aquesta PD planteja la realització de dos projectes d’Aprenentatge Servei i la participació, com a part d’aquests, en dos projectes de Ciència Ciutadana, tot utilitzant com a base l’Aprenentatge Cooperatiu. L’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 13 Acció pel Clima serà el fil conductor de les temàtiques triades pels projectes de treball, a través dels quals es treballaran alguns dels continguts dels blocs 1. L’activitat científica, 2. La matèria, 3. Els canvis i 4. El moviment i les forces de l’assignatura. En concret, el primer projecte pretén treballar continguts de Química dels Blocs 2 i 3 de la matèria a través de l’estudi de la contaminació atmosfèrica al barri on s’ubica el centre educatiu al qual es dirigeix aquesta programació. El segon projecte, al seu torn, s’endinsa en l’estudi d’una de les principals causes de la contaminació atmosfèrica a les ciutats, la mobilitat, per treballar continguts de Física del Bloc 4 a través de l’anàlisi de la mobilitat de la comunitat educativa des de i cap al centre educatiu. El document s’estructura conforme als requisits i estructura habitual de les programacions didàctiques, començant amb una justificació de la seua idoneïtat i una contextualització d’aquesta, per continuar amb l’establiment dels objectius, els continguts i les competències a treballar. Posteriorment, s’exposen els principals enfocaments metodològics utilitzats i el sistema d’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat, basat en l’avaluació continua, formativa i formadora, per donar pas a continuació a l’exposició de mesures de resposta educativa per a la inclusió i dels elements transversals. A continuació, es concreten els projectes de treball a implementar a l’aula, per finalitzar amb l’establiment del sistema d’avaluació de la pràctica docent i la formulació de conclusions. | ca_CA |
dc.format.extent | 103 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | programació didàctica | ca_CA |
dc.subject | física i química | ca_CA |
dc.subject | 3r d’ESO | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge servei | ca_CA |
dc.subject | ciència ciutadana | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge cooperatiu | ca_CA |
dc.subject | objectius de desenvolupament sostenible | ca_CA |
dc.subject | ODS 13 | ca_CA |
dc.title | Programació Didàctica de l’assignatura de Física i Química per a 3r d’ESO: APS i Ciència Ciutadana per aprendre Física i Química a través de l’ODS 13 | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809