Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLópez Chofre, Irene
dc.contributor.otherHurtado-Ruiz, Monica
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Biologia, Bioquímica i Ciències Naturals
dc.date.accessioned2022-07-22T10:12:47Z
dc.date.available2022-07-22T10:12:47Z
dc.date.issued2022-07-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/198671
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2021/2022ca_CA
dc.description.abstractAquest document constitueix el Treball Final de Màster del Màster en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, en especialitat de Física i Química. El TFM s’engloba dins la Modalitat 3: Planificació i/o Programació curricular, tractant-se en aquest cas d’una Programació Didàctica de l’assignatura de Física i Química per al segon trimestre del 3r curs d’ESO. Amb l’objectiu d’oferir una programació curricular que siga coherent amb l’aprenentatge de competències que busca la legislació vigent en matèria educativa, i que al mateix temps permeta a l’alumnat aplicar el coneixement científic en un context quotidià i desenvolupar consciència davant el paper que la ciència exerceix en la societat, aquesta PD es basa en l’ús de les metodologies actives i contextualitzades que es recolzen en l’Aprenentatge Cooperatiu. En concret, aquesta PD planteja la realització de dos projectes d’Aprenentatge Servei i la participació, com a part d’aquests, en dos projectes de Ciència Ciutadana, tot utilitzant com a base l’Aprenentatge Cooperatiu. L’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 13 Acció pel Clima serà el fil conductor de les temàtiques triades pels projectes de treball, a través dels quals es treballaran alguns dels continguts dels blocs 1. L’activitat científica, 2. La matèria, 3. Els canvis i 4. El moviment i les forces de l’assignatura. En concret, el primer projecte pretén treballar continguts de Química dels Blocs 2 i 3 de la matèria a través de l’estudi de la contaminació atmosfèrica al barri on s’ubica el centre educatiu al qual es dirigeix aquesta programació. El segon projecte, al seu torn, s’endinsa en l’estudi d’una de les principals causes de la contaminació atmosfèrica a les ciutats, la mobilitat, per treballar continguts de Física del Bloc 4 a través de l’anàlisi de la mobilitat de la comunitat educativa des de i cap al centre educatiu. El document s’estructura conforme als requisits i estructura habitual de les programacions didàctiques, començant amb una justificació de la seua idoneïtat i una contextualització d’aquesta, per continuar amb l’establiment dels objectius, els continguts i les competències a treballar. Posteriorment, s’exposen els principals enfocaments metodològics utilitzats i el sistema d’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat, basat en l’avaluació continua, formativa i formadora, per donar pas a continuació a l’exposició de mesures de resposta educativa per a la inclusió i dels elements transversals. A continuació, es concreten els projectes de treball a implementar a l’aula, per finalitzar amb l’establiment del sistema d’avaluació de la pràctica docent i la formulació de conclusions.ca_CA
dc.format.extent103 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ca_CA
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectprogramació didàcticaca_CA
dc.subjectfísica i químicaca_CA
dc.subject3r d’ESOca_CA
dc.subjectaprenentatge serveica_CA
dc.subjectciència ciutadanaca_CA
dc.subjectaprenentatge cooperatiuca_CA
dc.subjectobjectius de desenvolupament sostenibleca_CA
dc.subjectODS 13ca_CA
dc.titleProgramació Didàctica de l’assignatura de Física i Química per a 3r d’ESO: APS i Ciència Ciutadana per aprendre Física i Química a través de l’ODS 13ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/