La influència de l’escola i les cultures juvenils en la generació de l’ensenyament en valencià
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/197597/Sarria_Influencia.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/159025
comunitat-uji-handle4:10234/197402
REVISTESMetadata
Title
La influència de l’escola i les cultures juvenils en la generació de l’ensenyament en valenciàAuthor (s)
Date
2016Publisher
Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC); Universitat Jaume I. Seminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària "Garbell"ISSN
2386-5458Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
https://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/issue/view/v3n6Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Abstract
La generació de valencians nascuda durant els anys setanta i principis dels vuitanta presenta característiques pròpies que la converteixen en un
interessant objecte d’estudi. El nous contextos socials i culturals ... [+]
La generació de valencians nascuda durant els anys setanta i principis dels vuitanta presenta característiques pròpies que la converteixen en un
interessant objecte d’estudi. El nous contextos socials i culturals generats pel
procés globalitzador, així com el nou paradigma polític espanyol i valencià
sorgit en la Transició democràtica, significaren un escenari del tot inèdit en
què destaca la fita històrica de la regularització de l’ensenyament en català
assolida l’any 1983. Mitjançant la interrelació de disciplines i la contextualització dels antecedents, aquest article recull les idees centrals d’un estudi
previ en què explorem les identitats i estratègies culturals d’aquesta generació
en el procés de redreçament cultural al País Valencià. En aquest article sondegem com afectà la novetat històrica de l’ensenyament en català, així com
les noves cultures juvenils, en la creació de la identitat així com en l’acció
cultural d’aquesta generació. [-]
La generación de valencianos nacida durante los años setenta y
principios de los ochenta presenta características propias que la convierten en
un interesante objeto de estudio. Los nuevos contextos sociales ... [+]
La generación de valencianos nacida durante los años setenta y
principios de los ochenta presenta características propias que la convierten en
un interesante objeto de estudio. Los nuevos contextos sociales y culturales
generados por el proceso globalizador, así como el nuevo paradigma político
español y valenciano surgido en la Transición democrática, significaron un
escenario del todo inédito en el que destaca el hito histórico de la regularización de la enseñanza en catalán alcanzada en 1983. Mediante la interrelación
de disciplinas y la contextualización de los antecedentes, este artículo recoge las ideas centrales de un estudio previo en el que exploramos las identidades y
estrategias culturales de esta generación en el proceso de recuperación cultural en el País Valencià. En este artículo sondeamos cómo afectó la novedad
histórica de la enseñanza en catalán y las nuevas culturas juveniles en la creación de la identidad y en la acción cultural de esta generación. [-]
The generation of Valencian people born during the seventies
and at the beginning of the eighties has its own specific features that make it an
interesting object of study. The new social and cultural contexts ... [+]
The generation of Valencian people born during the seventies
and at the beginning of the eighties has its own specific features that make it an
interesting object of study. The new social and cultural contexts generated by
globalization and the Spanish and Valencian political paradigm that emerged
during the democratic transition marked a completely unprecedented scenario.
In this context the normalization of education through the medium of Catalan,
achieved in 1983, was an outstanding historic milestone. Through the interrelation of disciplines and the contextualization of backgrounds, this paper presents the main ideas of an earlier study in which we explored this generation’s
cultural strategies and identities in the process of cultural recovery in the País
Valencià. This study takes a look at how the historic innovation of education
in Catalan and the new youth cultures affected the construction of identity and
this generation’s cultural actions. [-]
Is part of
kult-ur, vol. 3, núm. 6Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- kult-ur_2016_v.3_n.6 [18]
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Arte y territorio en el sur del mundo. Diálogos situados a propósito del II Seminario Internacional de Educación artística y gestión cultural. (Des)aprender para la transformación cultural.
Montenegro, Catalina; Soto Silva, Ignacio; Ferrada Sullivan, Jorge Publicacions de la Universitat Jaume I (2020-12-28)El presente reportaje cultural tiene como objetivo dar cuenta del desarrollo de un seminario internacional de educación artística y gestión cultural, realizado el día 21 de agosto de 2020 en modalidad online. El contexto ... -
Cultural Ties : an education program to raise awareness about the different cultures in California : implementation in a local school in San Diego
Nectoux, Manon Universitat Jaume I (2016-09-22)The United States of America is home to a very diverse population made up of people from many different backgrounds. The first two maps and data below (United States Census, 2010) show us how the population is divided ... -
Press conference by Ángeles GONZALEZ SINDE, Spanish Minister of Culture and Androulla VASSILIOU, European Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth
González Sinde, Ángeles European Commission (2010-03-31)