Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAyet Casalta, Meritxell
dc.contributor.otherSerra Adsuara, Sergi
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees
dc.date.accessioned2021-10-29T16:39:11Z
dc.date.available2021-10-29T16:39:11Z
dc.date.issued2021-10-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/195314
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP429. Curs: 2020/2021ca_CA
dc.description.abstractDurant aquest màster s’ha parlat molt d’innovació educativa però, després de consultar diversos llibres de text per a dur a terme aquesta proposta didàctica amb coneixement de causa, hem comprovat que en tots es treballen la llengua i la literatura per separat, d’una manera prou teòrica i poc innovadora. Per què, tot i tenir tots els mecanismes, les lleis i els recursos a l’abast, no s’ensenyen la literatura i la llengua seguint un mètode integrat? Realment són els alumnes els únics responsables de no adquirir tots els coneixements que recull el currículum? Si una gran part de l’alumnat té problemes per adquirir certs coneixements o els oblida amb facilitat, no és del tot problema d’ells, també és problema de la manera d’ensenyar aquests coneixements. L’objectiu principal d’aquest TFM és tractar simultàniament els coneixements lingüístics relacionats amb la comunicació i la literatura del segle XX mitjançant l’assaig de Joan Fuster, l’intel·lectual per excel·lència del País Valencià del segle passat. Les conclusions extretes després de portar a la pràctica una adaptació de la proposta didàctica presentada són, per una banda, que els alumnes treballen millor amb activitats cooperatives; per una altra banda, que la comunicació i la literatura poden complementar-se l’una a l’altra perfectament i que els alumnes són capaços de recordar més conceptes quan aquests s’ensenyen de manera integrada.ca_CA
dc.description.abstractDuring this Master’s degree much has been said about educational innovations. Nevertheless, after reviewing some text books in order to do consciously this Master’s Thesis, we found that all of these books explain language and literature separately, in a very theoretical and very little innovative manner. Why we do not combine language and literature if we have all the procedures, the law and the resources to do it? If students do not achieve all the goals that are in the curriculum, are they the only responsible? If a great amount of all the students have problems to achieve those goals or they forget them easily, it is not only their fault, it is also the teaching method what is causing the problem. The primary aim of this Master’s Thesis is making a proposal to teach the linguistic knowledge related to communication and 20th century’s literature together. The unifying thread of this proposal is Joan Fuster’s essay, one of the most important Valencian intellectual of the last century. After applying a curricular adaptation of this Master’s Thesis in a high school with real students we have drawn some conclusions: the first one, students work better doing cooperative learning activities; the second one, communication and literature can complement each other perfectly; and the third one, students can remember concepts that have been learned in an integrated way easily.ca_CA
dc.format.extent80 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ca_CA
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectJoan Fusterca_CA
dc.subjectmètode integrat llengua i literaturaca_CA
dc.subjectassaig periodísticca_CA
dc.subject4t ESOca_CA
dc.subjectintegrated methodca_CA
dc.subjectlanguage and literatureca_CA
dc.subjectjournalistic essayca_CA
dc.titleProposta d'unitat didàctica: mètode integrat de llengua i literatura a partir de l'obra de Joan Fusterca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/