Proposta d'unitat didàctica: mètode integrat de llengua i literatura a partir de l'obra de Joan Fuster
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Proposta d'unitat didàctica: mètode integrat de llengua i literatura a partir de l'obra de Joan FusterAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Serra Adsuara, Sergi; Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures EuropeesFecha de publicación
2021-10-20Editor
Universitat Jaume IResumen
Durant aquest màster s’ha parlat molt d’innovació educativa però, després de consultar
diversos llibres de text per a dur a terme aquesta proposta didàctica amb coneixement de
causa, hem comprovat que en tots es ... [+]
Durant aquest màster s’ha parlat molt d’innovació educativa però, després de consultar
diversos llibres de text per a dur a terme aquesta proposta didàctica amb coneixement de
causa, hem comprovat que en tots es treballen la llengua i la literatura per separat, d’una
manera prou teòrica i poc innovadora. Per què, tot i tenir tots els mecanismes, les lleis i els
recursos a l’abast, no s’ensenyen la literatura i la llengua seguint un mètode integrat?
Realment són els alumnes els únics responsables de no adquirir tots els coneixements que
recull el currículum? Si una gran part de l’alumnat té problemes per adquirir certs
coneixements o els oblida amb facilitat, no és del tot problema d’ells, també és problema de
la manera d’ensenyar aquests coneixements. L’objectiu principal d’aquest TFM és tractar
simultàniament els coneixements lingüístics relacionats amb la comunicació i la literatura del
segle XX mitjançant l’assaig de Joan Fuster, l’intel·lectual per excel·lència del País Valencià
del segle passat. Les conclusions extretes després de portar a la pràctica una adaptació de la
proposta didàctica presentada són, per una banda, que els alumnes treballen millor amb
activitats cooperatives; per una altra banda, que la comunicació i la literatura poden
complementar-se l’una a l’altra perfectament i que els alumnes són capaços de recordar més
conceptes quan aquests s’ensenyen de manera integrada. [-]
During this Master’s degree much has been said about educational innovations. Nevertheless,
after reviewing some text books in order to do consciously this Master’s Thesis, we found
that all of these books explain ... [+]
During this Master’s degree much has been said about educational innovations. Nevertheless,
after reviewing some text books in order to do consciously this Master’s Thesis, we found
that all of these books explain language and literature separately, in a very theoretical and
very little innovative manner. Why we do not combine language and literature if we have all
the procedures, the law and the resources to do it? If students do not achieve all the goals that
are in the curriculum, are they the only responsible? If a great amount of all the students have
problems to achieve those goals or they forget them easily, it is not only their fault, it is also
the teaching method what is causing the problem. The primary aim of this Master’s Thesis is
making a proposal to teach the linguistic knowledge related to communication and 20th
century’s literature together. The unifying thread of this proposal is Joan Fuster’s essay, one
of the most important Valencian intellectual of the last century. After applying a curricular
adaptation of this Master’s Thesis in a high school with real students we have drawn some
conclusions: the first one, students work better doing cooperative learning activities; the
second one, communication and literature can complement each other perfectly; and the third
one, students can remember concepts that have been learned in an integrated way easily. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Joan Fuster | mètode integrat llengua i literatura | assaig periodístic | 4t ESO | integrated method | language and literature | journalistic essay
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP429. Curs: 2020/2021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess