Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGonzález Correcher, Karla
dc.contributor.otherPiquer Vidal, Adolfo
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees
dc.date.accessioned2021-10-27T17:36:50Z
dc.date.available2021-10-27T17:36:50Z
dc.date.issued2021-07-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/195268
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2020/2021ca_CA
dc.description.abstractEl present Treball de Fi de Màster pertany a la modalitat 6, materials didàctics, ja que és una proposta didàctica per treballar la narrativa curta des de la postguerra a l’actualitat al curs de 4t d’ESO, dins l’assignatura Valencià: Llengua i Literatura. Els objectius són múltiples, però la motivació que ha guiat aquesta tria és la de donar a conéixer a l’alumnat un gènere literari que, normalment, no es treballa de manera directa a les aules i que, per contra, fou tan important per a la nostra llengua i cultura durant la recuperació del circuit després de l’aturada en sec al llarg del Franquisme. Així, es tracta de fer un recorregut literari pel context i oferir a l’alumnat una panoràmica del conte a l’època: corrents, autors, obres... A més, mitjançant la caracterització del gènere i el treball amb les obres proposades, es pretén que l’alumnat siga capaç de desglossar-ne tots els elements i analitzar-los per tal que siguen conscients que, en el conte modern, tot el que es diu i tot el que no es diu té una intencionalitat. És a dir, es prestarà especial atenció a la dosificació de la informació i a treballar els implícits en el text. A més, i en darrera instància, també es vol introduir l’alumnat en la producció escrita de textos des de la planificació acurada de tots els elements, cosa que queda reflectida al projecte final. La metodologia emprada es basa en l’activació dels coneixements previs de l’alumnat i en la seua participació en el propi aprenentatge. D’aquesta manera i sense perdre de vista la diversitat de l’aula, s’han dissenyat diferents tasques cooperatives en què l’alumnat ha de dur a terme un procés d’investigació previ per poder realitzar les activitats, sempre guiat pel docent; i aquestes es barregen amb tasques individuals que les complementen i ajuden a desenvolupar l’autonomia personal. A més, es proposa un ús de les TIC equilibrat amb la manera tradicional de treballar per tal de fomentar que l’alumnat, en un futur, no es veja limitat pels recursos disponibles. Comptat i debatut, es presenta una proposta didàctica al voltant de la narrativa curta catalana des de la postguerra organitzada de manera que totes les activitats son peces d’un mateix trencaclosques i s’han de fer servir per al projecte final: l’escriptura d’un conte. A més, la integració dels diferents tipus de tasques ha donat com a resultat una unitat dinàmica i variada, que pretén resultar atractiva per als estudiants.ca_CA
dc.format.extent86 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ca_CA
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleTreballem el conte modern. Proposta d’unitat didàctica per a 4t d’ESOca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/