El valor literari dels àlbums il·lustrats en l'Educació Infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
El valor literari dels àlbums il·lustrats en l'Educació InfantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Beltrán Zaragozá, Andreu; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball presenta un conjunt de característiques que defineixen un bon àbum
il·lustrat per a l‟educació infantil de 0-6 anys i serveixen per a que els professionals de
l'àmbit educatiu i les famílies puguen ... [+]
Aquest treball presenta un conjunt de característiques que defineixen un bon àbum
il·lustrat per a l‟educació infantil de 0-6 anys i serveixen per a que els professionals de
l'àmbit educatiu i les famílies puguen fer una bona tria d‟àlbums.
La primera part d‟aquesta investigació es centra en analitzar la definició d‟àlbum
il·lustrat segons els experts, a tavés d‟una recerca bibliogràfica. Trobem diverses
definicions incompletes i construïm nosaltres una definició més amplia del que és
l‟àlbum.
La segona part del treball es basa en crear un corpus d‟àlbums il·lustrats dirigits a un
públic infantil. Fem una revisió bibliogràfica de les característiques de la literatura
infantil segons els estudiosos, per tal de garantir que les obres selecciones del corpus
van destinades als infants.
La tercera part, simultània a l‟anterior, es focalitza en desenvolupar cada una de les
característiques que defineixen la literatura infantil i ratificar aquests criteris amb els
exemplars del corpus. L‟objectiu és garantir que les característiques aportades són
adequades i defineixen un bon àlbum il·lustrat per a l‟educació infantil.
Per últim, comprovem en la pràctica el valor dels àlbums amb un infant de quasi tres
anys.
L‟àlbum és un producte format per text i imatge, no obstant, en aquest treball ens hem
centrat en la part literària, el text. D‟altra banda, a mesura que s‟anava creant el
corpus, hem descobert a la xarxa diverses variants de l‟àlbum. Aquests subgèneres
tenen una gran aportació per a l‟educació infantil. [-]
This work presents a group of characteristics which define a good picture-book for
school readiness of 0-6 years old and the research is useful for professional people
involved in education and for families, so they ... [+]
This work presents a group of characteristics which define a good picture-book for
school readiness of 0-6 years old and the research is useful for professional people
involved in education and for families, so they can do a good choice of picture-books.
The first part of the work is based on the analysis of the illustrated album definition
according to the experts, by doing a bibliographic search. We have found different
incomplete definitions and we have made a complete definition of the picture-book‟s
meaning.
The second part of the research is focused on the creation of a picture-book corpus for
children. We have done a bibliographic review of the characteristics of the children‟s
literature according to the experts in order to guarantee that the selected works of the
corpus are for children.
The third part, simultaneous on the previous, is based on the development of each one
of the characteristics which define children‟s literature and confirm these particularities
with the works of the corpus. The purpose is guarantee that the characteristics are
appropriates and define a good illustrated album for school readiness.
The last part consists in verify the value of the picture-books with an almost three years
old child.
The illustrated album is a product compounded by text and image, however, we have
focused on the literary part, the text. Besides, once we were creating the corpus, we
have found on the internet different variations of picture-book. These subgenres have
a great contribution for school readiness. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aparece en las colecciones
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
El cuento, el camino para aprender sintiendo
Meseguer Rebollida, Paula Universitat Jaume I (2015)Las personas somos seres que necesitamos vivir en sociedad y expresar sentimientos y emociones tanto intrínsecamente como hacia los demás. Para ser socialmente inteligentes, necesitamos desarrollar sentimientos y emociones, ... -
Beneficios del CrossFit Kids en la etapa de Educación Infantil
Maicas Antón, Andrea Universitat Jaume I (2019-06-18)Dentro de las habilidades motrices en Educación Infantil, encontramos el equilibrio, la agilidad, la coordinación… El CrossFit Kids puede ser una de las alternativas para trabajar estas capacidades. En el presente trabajo ... -
La iteratura Infantil como instrumento para educar en valores a través de los cuentos
Centelles Balbastre, Marta Universitat Jaume I (2017-07-12)El mundo en el que vivimos es cambiante. Los valores que se inculcaron en generaciones pasadas no son los mismos que los que predominan hoy en día, pues éstos varían en función de la época, adquiriendo ...