A Teaching Proposal Reinventing Task-Based and Project-Based Approaches
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
A Teaching Proposal Reinventing Task-Based and Project-Based ApproachesAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Navarro i Ferrando, Ignasi; Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosData de publicació
2020-11-19Editor
Universitat Jaume IResum
The emergence of task-based language teaching (TBLT) and Project-based language
teaching (PBLT) approaches in the 80s represents a step forward in the field of foreign
language teaching (FL). These approaches aim ... [+]
The emergence of task-based language teaching (TBLT) and Project-based language
teaching (PBLT) approaches in the 80s represents a step forward in the field of foreign
language teaching (FL). These approaches aim at improving communicative competence
(Ellis,1994). However, the adoption of these innovative methods raises an issue for the
teacher of foreign languages due to the theoretical burden underlying the approach, which
without the adequate knowledge can be difficult to put into practise (Carless, 2012).
Within the Spanish educational system this situation supposes a problem since the
curriculum is oriented towards the acquisition of basic competences. Similarly, the
European Union insists on citizens needing the acquisition of key competences as an
undisputable condition to reach personal, social and professional development, fitting the
demands of a globalized world. Moreover, new learning contexts set a new scenario for
digital-rich project and task-based implementation.
From this standpoint, this master thesis dissertation attempts to contribute to the practise
of a reinvented version of task-based and project-based teaching in the classroom.
Nevertheless, its implementation has not been possible due to the Covid-19 sanitary crisis.
This master thesis is structured as follows: first, it presents a framework for the design of
didactic units. Secondly, it exemplifies this proposal with a didactic unit based on TBLT
and PBLT methods, maximizing the use of digital tools as they are indispensable tools in
the 21st century classroom. Then, we discuss on our didactic unit and debate its
implementation, offering some recommendations at the end. Finally, in the last part of
our master thesis dissertation we will summarize the main points of our proposal. [-]
L´aparició d´enfocaments d´ensenyament d´idiomes basats en tasques (TBLT) i projectes
(PBLT) als anys 80 representa un pas endavant en el camp de l´ensenyament de llengües
estrangeres (FL). Aquests enfocaments tenen ... [+]
L´aparició d´enfocaments d´ensenyament d´idiomes basats en tasques (TBLT) i projectes
(PBLT) als anys 80 representa un pas endavant en el camp de l´ensenyament de llengües
estrangeres (FL). Aquests enfocaments tenen com a objectiu millorar la competència
comunicativa (Ellis, 2005). No obstant això, l´adopció d´aquests mètodes innovadors
planteja un problema per al professor de llengües estrangeres a causa de la càrrega teòrica
subjacent a l´enfocament, que sense el coneixement adequat por ser difícil de posar en
pràctica (Carless, 2004).
Dins del sistema educatiu espanyol aquesta situació suposa un problema ja que el
currículum està orientat a l´adquisició de competències bàsiques. De la mateixa manera,
el Marc Europeu Comú de Referencia para les llengües (MECR) insisteix en el fet que
els ciutadans necessitin l´adquisició de competències clau com a condició indiscutible per
assolir el desenvolupament personal, social i professional, en funció de les exigències
d´un món globalitzat. A més, els nous contextos d´aprenentatge configuren l´escenari per
a la implementació basada en tasques i projectes rics en material digital.
Des d´aquest punt de vista, aquesta tesi de fi de màster intenta contribuir a la pràctica
d´una versió reinventada d´ensenyament basat en tasques i projectes per a l´aula. Tot i
això, la seva implementació no ha estat possible a causa de la crisi sanitària del Covid19. Aquesta tesi de màster s´estructura de la següent manera: en primer lloc, aquesta tesi
presenta un marc per al disseny d´unitats didàctiques. En segon lloc, exemplifica aquesta
proposta amb una unitat didàctica basada en TBLT i PBLT, maximitzant l’ús de les eines
digitals, indispensables per a l´aula del segle XXI. Després, posarem el focus en la nostra
unitat didàctica i debatrem sobre la seva implementació oferint algunes recomanacions al
final. Per concloure, posarem punt i final al nostre treball resumint els principals temes
de la nostra proposta. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | TBLT | PBLT | FL | communicative competence | CEFR | digital implementation | competencia comunicativa | MECR | implementación digital
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP419. Curs: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess