Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorVicent Sales, Ana
dc.contributor.otherSelma, Sergi
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura
dc.date.accessioned2020-12-03T19:30:07Z
dc.date.available2020-12-03T19:30:07Z
dc.date.issued2020-10-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/190719
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2019/2020ca_CA
dc.description.abstractAquest treball de fi de Màster és una proposta educativa per aproximar l’alumnat de quart curs de secundària a l’anàlisi i producció de textos argumentatius mitjançant el gènere columna d’opinió i els seus recursos. Alhora, l’objectiu plantejat és crear diferents activitats i materials que puguen servir als alumnes i professorat per aconseguir un enseyament-aprenentatge més òptim (modalitat de TFM 6). Per consegüent, davant les notables carències dels llibres de text tant pel que fa a l’assaig periodístic com també a aquells recursos que conformen l’argumentació, s’ha cregut convenient elaborar una seqüència didàctica per abordar aquests conceptes de manera exhaustiva ja que el currículum d’Ensenyament Secundari els contempla explícitament. En aquest sentit, aquesta proposta pretén posar en valor recursos de la retòrica clàssica com ara l’ethos i el pathos que tot i que els enfocaments pragmàtics els han recuperat des de fa dècades continuen absents en les classes d’ESO i Batxillerat. Així, amb el següent corpus teòric i la posterior seqüència didàctica es palesarà el gran potencial didàctic que tenen aquests recursos en l’ensenyament-aprenentatge, concretament en els textos argumentatius. Certament, el fet d’introduir-los en les activitats implica aportar estratègies a fi que els alumnes accedisquen a noves eines d’interpretació i producció de textos persuasius. A través d’un conjunt d’activitats encadenades, l’alumnat haurà d’elaborar una columna d’opinió que continga totes aquelles característiques que s’hauran anat estudiant al llarg de les sessions de classe. Amb diferents metodologies de treball des de les més tradicionals a d’altres més innovadores, pretén situar l’estudiant com a centre d’aprenentatge per tal que assolisca nous coneixements i desenvolupen les seues capacitats i habilitats comunicatives.ca_CA
dc.format.extent71 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectcolumna d’opinióca_CA
dc.subjectethosca_CA
dc.subjectpathosca_CA
dc.subjectargumentacióca_CA
dc.subjectenfocament comunicatiuca_CA
dc.subjectseqüència didàcticaca_CA
dc.titleProposta didàctica: les aportacions de l’ethos i el pathos al tractament de les columnes d’opinióca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional