Mostrar el registro sencillo del ítem
Proposta didàctica: les aportacions de l’ethos i el pathos al tractament de les columnes d’opinió
dc.contributor.author | Vicent Sales, Ana | |
dc.contributor.other | Selma, Sergi | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T19:30:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T19:30:07Z | |
dc.date.issued | 2020-10-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/190719 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball de fi de Màster és una proposta educativa per aproximar l’alumnat de quart curs de secundària a l’anàlisi i producció de textos argumentatius mitjançant el gènere columna d’opinió i els seus recursos. Alhora, l’objectiu plantejat és crear diferents activitats i materials que puguen servir als alumnes i professorat per aconseguir un enseyament-aprenentatge més òptim (modalitat de TFM 6). Per consegüent, davant les notables carències dels llibres de text tant pel que fa a l’assaig periodístic com també a aquells recursos que conformen l’argumentació, s’ha cregut convenient elaborar una seqüència didàctica per abordar aquests conceptes de manera exhaustiva ja que el currículum d’Ensenyament Secundari els contempla explícitament. En aquest sentit, aquesta proposta pretén posar en valor recursos de la retòrica clàssica com ara l’ethos i el pathos que tot i que els enfocaments pragmàtics els han recuperat des de fa dècades continuen absents en les classes d’ESO i Batxillerat. Així, amb el següent corpus teòric i la posterior seqüència didàctica es palesarà el gran potencial didàctic que tenen aquests recursos en l’ensenyament-aprenentatge, concretament en els textos argumentatius. Certament, el fet d’introduir-los en les activitats implica aportar estratègies a fi que els alumnes accedisquen a noves eines d’interpretació i producció de textos persuasius. A través d’un conjunt d’activitats encadenades, l’alumnat haurà d’elaborar una columna d’opinió que continga totes aquelles característiques que s’hauran anat estudiant al llarg de les sessions de classe. Amb diferents metodologies de treball des de les més tradicionals a d’altres més innovadores, pretén situar l’estudiant com a centre d’aprenentatge per tal que assolisca nous coneixements i desenvolupen les seues capacitats i habilitats comunicatives. | ca_CA |
dc.format.extent | 71 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | columna d’opinió | ca_CA |
dc.subject | ethos | ca_CA |
dc.subject | pathos | ca_CA |
dc.subject | argumentació | ca_CA |
dc.subject | enfocament comunicatiu | ca_CA |
dc.subject | seqüència didàctica | ca_CA |
dc.title | Proposta didàctica: les aportacions de l’ethos i el pathos al tractament de les columnes d’opinió | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809