Proposta didàctica: les aportacions de l’ethos i el pathos al tractament de les columnes d’opinió
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Proposta didàctica: les aportacions de l’ethos i el pathos al tractament de les columnes d’opinióAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Selma, Sergi; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2020-10-23Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball de fi de Màster és una proposta educativa per aproximar l’alumnat
de quart curs de secundària a l’anàlisi i producció de textos argumentatius mitjançant el
gènere columna d’opinió i els seus recursos. ... [+]
Aquest treball de fi de Màster és una proposta educativa per aproximar l’alumnat
de quart curs de secundària a l’anàlisi i producció de textos argumentatius mitjançant el
gènere columna d’opinió i els seus recursos. Alhora, l’objectiu plantejat és crear
diferents activitats i materials que puguen servir als alumnes i professorat per
aconseguir un enseyament-aprenentatge més òptim (modalitat de TFM 6).
Per consegüent, davant les notables carències dels llibres de text tant pel que fa a
l’assaig periodístic com també a aquells recursos que conformen l’argumentació, s’ha
cregut convenient elaborar una seqüència didàctica per abordar aquests conceptes de
manera exhaustiva ja que el currículum d’Ensenyament Secundari els contempla
explícitament.
En aquest sentit, aquesta proposta pretén posar en valor recursos de la retòrica clàssica
com ara l’ethos i el pathos que tot i que els enfocaments pragmàtics els han recuperat
des de fa dècades continuen absents en les classes d’ESO i Batxillerat. Així, amb el
següent corpus teòric i la posterior seqüència didàctica es palesarà el gran potencial
didàctic que tenen aquests recursos en l’ensenyament-aprenentatge, concretament en els
textos argumentatius. Certament, el fet d’introduir-los en les activitats implica aportar
estratègies a fi que els alumnes accedisquen a noves eines d’interpretació i producció de
textos persuasius.
A través d’un conjunt d’activitats encadenades, l’alumnat haurà d’elaborar una columna
d’opinió que continga totes aquelles característiques que s’hauran anat estudiant al llarg
de les sessions de classe. Amb diferents metodologies de treball des de les més
tradicionals a d’altres més innovadores, pretén situar l’estudiant com a centre
d’aprenentatge per tal que assolisca nous coneixements i desenvolupen les seues
capacitats i habilitats comunicatives. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | columna d’opinió | ethos | pathos | argumentació | enfocament comunicatiu | seqüència didàctica
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: