El treball dels textos argumentatius a través dels articles d'opinió
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El treball dels textos argumentatius a través dels articles d'opinióAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Piquer Vidal, Adolf; Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures EuropeesFecha de publicación
2020-07-20Editor
Universitat Jaume IResumen
El treball final de màster presentat en aquestes pàgines respon a la modalitat 6 de les possibles
opcions presentades per a la realització del TFM del Màster de Professor/a de Secundària i
Batxillertat, Escola Oficial ... [+]
El treball final de màster presentat en aquestes pàgines respon a la modalitat 6 de les possibles
opcions presentades per a la realització del TFM del Màster de Professor/a de Secundària i
Batxillertat, Escola Oficial de Idiomes i Formació Professional. Aquesta modalitat supossa
l'elaboració de materials didàctics per a implementar a l'aula.
La unitat didàctica presentada tractarà sobre la tipologia textual argumentativa i es treballaran
principalment el gènere de l'article d'opinió. El nivell educatiu principal per al qual estan dirigides
les activitats es 1r de Batxillerat. S'ha triat aquest nivell pel fet que els alumnes tenen una major
maduresa que els facilita l'argumentació d'idees pròpies i estan en una etapa on els seus punts de
vista sobre la societat i tot el que els envolta està en constant evolució. A més a més, l'article
d'opinió i la seua anàlisi serà de gran importància en esta última etapa de la seua educació abans
d‘altres estudis superiors, ja que és una de les parts centrals del nivell de Batxiller en les
assignatures de llengua.
La metodologia utilitzada en les classes es basarà en explicacions i presentacions de caràcter
magistral més tradicionals (afegint recursos i elements que motiven als alumnes) barrejades amb
activitats en les quals els alumnes hauran de treballar de manera grupal i col·laborativa. S'utilitzaran
recursos TIC i metodologies en les quals els alumnes hauran d'aplicar habilitats per aprendre a
aprendre.
La unitat està pensada per a realitzar-se en 6 sessions, encara que es podria adaptar d'acord a les
circumstàncies i característiques de la classe. Cada una de les sessions estarà relacionada tant amb
l'anterior com la posterior, ja que durant la unitat es farà molta atenció a l‘evolució de l'alumne i es
tindrà molt en compte aquesta per a la seua avaluació. De fet, el pes de les activitats no es
fonamentarà en el producte presentat, sinó en el procés de producció i millora.
Així doncs, es treballarà principalment la redacció de l'article d'opinió i seran els alumnes mateixos
qui hauran d'analitzar tant els seus articles com la de la resta de companys, per a poder comparar i
avaluar els encerts i errors en la redacció, per a poder millorar des d'un article inicial sense cap tipus
de guia fins arribar a un article d'opinió final en què hauran de demostrar els coneixements assolits
al llarg de les sessions. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP439. Curs acadèmic 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: