Programació didàctica: La Volta la Món (Ciencies Socials) curs: 1er ESO
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Programació didàctica: La Volta la Món (Ciencies Socials) curs: 1er ESOAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Gozalbo-Nadal, Antonio; Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtFecha de publicación
2020-07-22Editor
Universitat Jaume IResumen
El Treball de Fi de Màster (TFM) realitzat està compost per una programació didàctica,
concretament es centra en l'assignatura de Ciències Socials. Aquesta està dirigida als i les alumnes
de 1er de l'ESO del centre ... [+]
El Treball de Fi de Màster (TFM) realitzat està compost per una programació didàctica,
concretament es centra en l'assignatura de Ciències Socials. Aquesta està dirigida als i les alumnes
de 1er de l'ESO del centre IES Jaume I de Borriana (Castelló).
El títol del treball, "La volta al món" fa referència a les dues parts en les que està dividida la
matèria: la geografia, en la que viatgem per l'espai i pel planeta Terra. I la part d'història, en la que
es viatja en aquest cas, al passat.
En aquest treball es desenvolupa una programació didàctica per a un alumnat, 1er de l'ESO, que
s'incorpora a un nou centre, amb nous professors i professores i amb companys i companyes
totalment desconeguts. És un procés d'adaptació difícil i complicat en qualsevol moment de la vida
però sobre tot ho és amb xiquets i xiquetes d'uns 12 anys, els quals estan encaminant-se cap a una
etapa complicada: l'adolescència. Per això, des del professorat s'ha d'intentar suavitzar aquest procés
al màxim a la vegada que es desenvolupa l'aprenentatge de l'assignatura, no només en el sentit
d'ensenyar conceptes i complir objectius d'etapa, sino també inculcant valors.
L'objectiu d'aquest treball és entrar en matèria, només teòrica, del que suposa formar part del cos
de professorat, en aquest cas de Secundària. És una feina que s'ha de portar a terme tots els anys i
amb tots els cursos en els que s'imparteix l'assignatura. S'ha de tenir en compte la legislació, estar al
dia dels canvis que es puguen produir en ella, i adaptar-se a les circumstàncies.
Per una altra banda, un dels altres objectius pels que s'ha elegit aquesta modalitat de treball és
per a fomentar, d'alguna manera, un aprenentatge i unes metodologies diferents al que estem
acostumats i acostumades.
El món canvia dia a dia i l'educació no es pot quedar enrere, per això les tècniques
d'aprenentatge, les metodologies, les formes d'avaluar i d'impartir les classes s'han de modernitzar i
fer que els i les nostres alumnes troben sentit al que suposa estudiar, en aquest cas, la nostra història
i geografia. S'ha d'intentar que entenguen el nostre passat, i també seu, per a poder crear idees
pròpies, per a formar a gent que tinga clar que els valors i els drets humans estan per damunt de tot.
I en això, aquesta materia té un pes essencial [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP319. Curs: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess