Les matemàtiques, ciència a disposició de la ciutadania: Proposta d’unes matemàtiques aplicades a la vida quotidiana
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/190123/TFM_2020_VallsFuster_Carlos.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Les matemàtiques, ciència a disposició de la ciutadania: Proposta d’unes matemàtiques aplicades a la vida quotidianaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Sales Ciges, Auxiliadora; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2020Editor
Universitat Jaume IResum
El present treball de final de Màster s’emmarca en la modalitat de proposta de millora
educativa, basat en la introducció metodologies alternatives, innovadores i bàsiques per
al desenvolupament personal i aplicat ... [+]
El present treball de final de Màster s’emmarca en la modalitat de proposta de millora
educativa, basat en la introducció metodologies alternatives, innovadores i bàsiques per
al desenvolupament personal i aplicat a una unitat didàctica. En aquest cas el treball es
centra en la unitat didàctica de Proporcionalitat i percentatges de matemàtiques de 1er
curs d’Educació Secundària Obligatòria (ESO).
Amb aquesta proposta de millora es mostra la intenció de treballar l'assignatura de tal
forma que es puga generar una mirada a les matemàtiques des d’una perspectiva
alternativa. El repte principal està, en definitiva, en tractar d’estimular a l’alumnat per tal
que ells i elles es puguen adonar que les matemàtiques són a tot arreu i de gran utilitat.
Amb aquesta consigna es pretén aconseguir l’objectiu principal d'aquest treball, apropar
les matemàtiques a l’alumnat mitjançant la visibilització de la seua vessant aplicada a la
vida quotidiana. Per a donar resposta a l’objectiu anterior s’ha generat una proposta
didàctica per tal de fer accessible les matemàtiques a tot l'alumnat, tenint en compte la
seua diversitat, aprofundint en l’aspecte pràctic i funcional de les matemàtiques, al mateix
temps que es fa significatiu tant el procés d’aprenentatge, com la utilitat de les
matemàtiques.
Una vegada analitzats els resultats d’implementar la proposta de millora es pot determinar
que l’ús de dinàmiques actives i participatives on l’alumnat pot sentir-se protagonista del
seu procés d’aprenentatge, junt amb la interacció fluida entre iguals i amb el professorat
en un ambient proper i relaxat ha permès que el desenvolupament d’aquesta unitat
didàctica haja estat favorable. [-]
Paraules clau / Matèries
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP509. Curs: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: