Caminant cap a una ciutadania democràtica Una proposta històrica-formativa
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Caminant cap a una ciutadania democràtica Una proposta històrica-formativaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Soriano Martí, Javier; Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtFecha de publicación
2020-06-18Editor
Universitat Jaume IResumen
A continuació es presenta un TFM que es correspon amb la modalitat 3, és a dir
Planificació i/o Programació curricular. En ell s’ha elaborat un document específic de
planificació, desenvolupament i avaluació d’una ... [+]
A continuació es presenta un TFM que es correspon amb la modalitat 3, és a dir
Planificació i/o Programació curricular. En ell s’ha elaborat un document específic de
planificació, desenvolupament i avaluació d’una proposta educativa per a l’assignatura
de Geografia i Història de quart d’ESO. La seua elaboració ens ha permés planejar totes
i cadascuna de les accions que volem portar a la pràctica ajustant-nos a la normativa, al
temps disponible, a un context aula determinat i als objectius que volem assolir amb la
seua aplicació.
Però a més d’ajustar-nos a la normativa i al context, hem volgut anar més enllà,
presentant una proposta històrica-formativa basada en l’ampli potencial formatiu de la
matèria. Mitjançant l’educació de l’alumnat, que prompte s’incorporarà a la vida
adulta, volem aconseguir persones i ciutadans democràtics que comprenen la seua
realitat social i són crítics amb ella, qüestionant-la i desenvolupant actituds que motiven
el canvi i l’evolució.
Açò ens ha fet aportar elements nous i innovadors com són uns objectius i unes
competències pròpies encaminades a completar un desenvolupament ple, tant personal
com social, de l'alumnat, que combinats amb una selecció variada de metodologies
actives ens ajudaran a motivar a l’alumnat i a aconseguir que aquest s’involucre en el
seu propi procés d’aprenentatge. Precisament, un dels aspectes més rellevants d’aquesta
proposta és la motivació com a peça fonamental que garantirà el compliment del nostre
objectiu últim, ja que trobem que un dels inconvenients de l’educació formal actual és
precisament aquest. Ens enfrontem a un alumnat, que en la majoria d’ocasions,
desconeix els seus avanços i èxits dins del procés d’aprenentatge, aspecte que ocasiona
la pèrdua de motivació, per tant volem aconseguir un alumnat conscient i involucrat en
el seu procés d’aprenentatge.
Per a finalitzar, destacar que aquesta Programació es tracta d’una proposta totalment
inclusiva que aposta per l'educació personalitzada, la qual aconseguirem mitjançant les
activitats d'ampliació i reforç, utilitzades per a incidir sobre els continguts i millorar el
treball competencial, i les mesures d'atenció a la diversitat, les quals presentem de
manera desenvolupada i concreta tractant de convertir les necessitats específiques en
oportunitats. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP319. Curs: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess