Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBellés Porcar, Adrián
dc.contributor.otherSoriano Martí, Francisco Javier
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art
dc.date.accessioned2020-09-21T11:43:39Z
dc.date.available2020-09-21T11:43:39Z
dc.date.issued2020-07-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/189742
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP319. Curs: 2019/2020ca_CA
dc.description.abstractLa pedra seca fa referència a una tècnica constructiva d’origen popular o tradicional que es realitza mitjançant l’ús pedres que es col·loquen i s’encaixen sense necessitat d’aplicar cap tipus d’argamassa o de material aglutinant. Amb esta tècnica constructiva, emprada durant segles per les persones que han poblat el territori –no únicament el territori valencià en el que ens inserim en l’actualitat, sinó que també en altres indrets de la Mediterrània i del món- s’han modelat un gran nombre de paisatges –els paisatges de pedra seca- que a través dels seus elements esdevenen representatius dels modes de vida i de la cultura de les persones que els van modelar i que els han usat. És a dir, els paisatges de pedra seca són portadors de significats històrics, etnològics, econòmics, patrimonials, etcètera, de l’espai i de la societat en la que s’insereixen. En este Treball de Final de Màster es realitza una investigació al voltant dels paisatges de pedra seca. Es vol investigar el seu significat –orígens, evolució, característiques, significats, etcètera- i els beneficis que pot aportar la seua introducció en l’Educació Secundària Obligatòria. Introduir els paisatges de pedra seca en l’educació formal –en el cas que estudia este treball, en la matèria de Geografia i Història de 3er de l’ESO- ofereix diverses possibilitats educatives que en este treball es tracten, com: l’educació patrimonial, l’estudi dels modes de vida tradicionals, l’anàlisi de l’espai geogràfic, l’ús de metodologies actives amb l’alumnat i el tractament de temes transversals del currículum, entre altres. La metodologia seleccionada per a la introducció dels paisatges de pedra seca en l’Educació Secundària –en 3er de l’ESO- és l’Aprenentatge Servei. De manera que es presenta el disseny d’una activitat didàctica dissenyada mitjançant l’Aprenentatge Servei i, finalment, el disseny de la proposta didàctica amb els paisatges de pedra seca a aplicar en l’aula. A banda d’indagar al voltant del potencial educatiu dels paisatges de pedra seca, la finalitat última d’esta investigació és promoure la difusió, el coneixement i la posada en valor d’un patrimoni cultural -els paisatges de pedra seca- que esdevé un ric llegat patrimonial del nostre territori. Treballar la importància d’estos i fomentar el seu estudi des de l’educació formal és una bona eina per a avançar en una direcció que permeta la seua protecció i la formació d’una consciència social favorable a l’adopció d’uns modes de vida més respectuosos amb el medi ambient i amb l’entorn dels que tenim en l’actualitat.ca_CA
dc.format.extent136 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleEls paisatges de pedra seca i la seua introducció en 3er de l'ESO mitjançant l'aprenentatge serveica_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem