Robòtica: Connectar, construir i observar
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Robòtica: Connectar, construir i observarAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Vidal, Rosario; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióData de publicació
2019-10Editor
Universitat Jaume IResum
En aquest Treball Final de Màster es proposa l’ introducció de la robòtica i les TIC com a
innovació educativa. Els alumnes realitzaran una activitat dividida en 5 sessions on utilitzaran la
robòtica per a facilitar ... [+]
En aquest Treball Final de Màster es proposa l’ introducció de la robòtica i les TIC com a
innovació educativa. Els alumnes realitzaran una activitat dividida en 5 sessions on utilitzaran la
robòtica per a facilitar l’ incorporació i aprenentatge de les STEM a la vegada que coneixerà la
seua aplicació en situacions d’ àmbit quotidià.
El TFM esmentat correspon a la modalitat 6, materials didàctics, de la normativa del Màster en
Professorat d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament
d’ Idiomes de la Universitat Jaume I i que tracta de l’ elaboració de materials didàctics específics,
d’ innovacions educatives i recursos i eines tecnològiques d’ ús educatiu.
A banda d’ introduir la robòtica com a guia per a aprendre Anàlisis de sistemes automàtics:
funcionament, tipus i components de control i programació i aplicació de targetes en l’
experimentació el que pretenem és què els nostres alumnes treballen totes les tasques
mitjançant l’ ús de les TIC. Per això hem creat un Google Sites on tindran tot el material i recursos
necessaris per a poder treballar de manera individual o col·lectiva independentment de l’
ubicació on estiguen, a casa, al centre, qualsevol altre lloc. En aquest cas, l’ ús de la pàgina web,
juntament amb l’ ús de la robòtica representen dos aspectes innovadors per part del professorat
buscant així una major motivació i implicació per part de l’ alumnat.
L’ introducció de la robòtica sol anar unida a treballar en grup per a fomentar l’ aprenentatge
cooperatiu, la recerca de solucions conjuntes i la col·laboració i implicació de cadascun d’ ells,
per tant, és referent per a fomentar les TACs. A més a més, també fomenta la creativitat i la
solució de problemes, que és una part enriquidora com a experiència, fomentant també, el
domini de les tecnologies digitals per part de l’ estudiantat.
Cal destacar també, què el fet de treballar la robòtica promou diverses maneres d’ introduir l’
autoavaluació com a part de l’ aprenentatge, introduint una innovació més, no treballada fins
ara per l’alumnat i que també inclourem en aquest treball.
Per tant, i resumint els apartats anteriors, els principals objectius són l’ inclusió al procés d’
aprenentatge dels alumnes de les TIC, les TAC i l’ autoavaluació i també s’ inclourà l’avaluació
del professorat.
D’ altra banda, les activitats proposades als alumnes es divideixen en 5 sessions de l’assignatura
de Tecnologia de 4rt d’ESO i està basada en els criteris d’avaluació per entendre l’ Anàlisis de
sistemes automàtics: funcionament, tipus i components de control. Aquestes activitats estan
disponibles en la web del projecte què és una de les innovacions del Treball de Final de Màster
on l’ alumnat tindrà sempre disponibles tots els recursos i activitats proposades. A més a més,
també està accessibles per als demés membres del claustre o inclús professors externs per a
poder consultar les tasques que durem a terme així com els continguts, competències,
metodologia i avaluació emprades.
Per tant i per a concloure, el que es pretén amb l’ incorporació d’ aquestes millores és adaptar
l’ educació actual als temps actuals i saber l’ acceptació, i l’ impacte que tindrà sobre el procés
d’ aprenentatge del l’ alumnat. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP129. Curs: 2018/2019.
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: