Mostrar el registro sencillo del ítem
Metodologia tradicional vs. Khan Academy a l’aula de matemàtiques de 2n curs d’Educació Primària
dc.contributor.author | Valls Marco, Lledó | |
dc.contributor.other | Alcalde Esteban, Manuel | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2019-12-02T12:04:49Z | |
dc.date.available | 2019-12-02T12:04:49Z | |
dc.date.issued | 2019-06-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/185277 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019 | ca_CA |
dc.description.abstract | El principal propòsit d'aquest treball ha sigut contrastar dues metodologies per a l'ensenyament de les matemàtiques en Educació Primària: la tradicional i la de Khan Academy. L'experiment ha sigut realitzat en un col·legi espanyol, concretament el CEIP Isabel Ferrer de Castelló de la Plana, amb un total de 28 alumnes de 2n curs d’Educació Primària i el propòsit de determinar si les noves tecnologies aporten beneficis significatius respecte del procés d'aprenentatge tradicional. Respecte a la metodologia utilitzada, l'experiment s'ha realitzat al llarg de tres sessions. L’alumnat ha sigut repartit en dos grups d’igual forma que el temari, el qual s'ha organitzat segons els tipus d'exercicis, plantejant-se una adaptació curricular en el cas de la diversitat funcional. Entre els resultats més destacats d'aquest experiment cal esmentar que la incorporació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) han suposat una millora considerable dels resultats de l'aprenentatge tant per als alumnes millor preparats com també per a aquells que presenten un ritme més lent d'aprenentatge així com per als de diversitat funcional. Encara que s'hagen trobat certes limitacions en l’aplicació del mètode, aquestes s'han anat superant amb èxit al llarg de les sessions. Finalment, s’ha pogut observar una millora significativa no solament de la competència matemàtica bàsica sinó també de les competències digital i la d’aprendre a aprendre. Per últim, destacar la receptivitat i la col·laboració per part de l'alumnat, el seu esforç per adaptarse a un nou entorn de treball i la seua satisfacció general manifestada a través del qüestionari d'avaluació que se'ls ha passat al final del procés. | ca_CA |
dc.format.extent | 35 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Matemàtiques | ca_CA |
dc.subject | Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Khan Academy | ca_CA |
dc.subject | mètode tradicional | ca_CA |
dc.subject | Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) | ca_CA |
dc.subject | alfabetització digital | ca_CA |
dc.title | Metodologia tradicional vs. Khan Academy a l’aula de matemàtiques de 2n curs d’Educació Primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840