Metodologia tradicional vs. Khan Academy a l’aula de matemàtiques de 2n curs d’Educació Primària
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Metodologia tradicional vs. Khan Academy a l’aula de matemàtiques de 2n curs d’Educació PrimàriaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Alcalde Esteban, Manuel; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2019-06-21Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El principal propòsit d'aquest treball ha sigut contrastar dues metodologies per a l'ensenyament de
les matemàtiques en Educació Primària: la tradicional i la de Khan Academy. L'experiment ha sigut
realitzat en un ... [+]
El principal propòsit d'aquest treball ha sigut contrastar dues metodologies per a l'ensenyament de
les matemàtiques en Educació Primària: la tradicional i la de Khan Academy. L'experiment ha sigut
realitzat en un col·legi espanyol, concretament el CEIP Isabel Ferrer de Castelló de la Plana, amb
un total de 28 alumnes de 2n curs d’Educació Primària i el propòsit de determinar si les noves
tecnologies aporten beneficis significatius respecte del procés d'aprenentatge tradicional.
Respecte a la metodologia utilitzada, l'experiment s'ha realitzat al llarg de tres sessions. L’alumnat
ha sigut repartit en dos grups d’igual forma que el temari, el qual s'ha organitzat segons els tipus
d'exercicis, plantejant-se una adaptació curricular en el cas de la diversitat funcional.
Entre els resultats més destacats d'aquest experiment cal esmentar que la incorporació de les
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) han suposat una millora considerable dels
resultats de l'aprenentatge tant per als alumnes millor preparats com també per a aquells que
presenten un ritme més lent d'aprenentatge així com per als de diversitat funcional.
Encara que s'hagen trobat certes limitacions en l’aplicació del mètode, aquestes s'han anat
superant amb èxit al llarg de les sessions. Finalment, s’ha pogut observar una millora significativa
no solament de la competència matemàtica bàsica sinó també de les competències digital i la
d’aprendre a aprendre.
Per últim, destacar la receptivitat i la col·laboració per part de l'alumnat, el seu esforç per adaptarse a un nou entorn de treball i la seua satisfacció general manifestada a través del qüestionari
d'avaluació que se'ls ha passat al final del procés. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess