Metodologia tradicional vs. Khan Academy a l’aula de matemàtiques de 2n curs d’Educació Primària
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Metodologia tradicional vs. Khan Academy a l’aula de matemàtiques de 2n curs d’Educació PrimàriaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Alcalde Esteban, Manuel; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesData de publicació
2019-06-21Editor
Universitat Jaume IResum
El principal propòsit d'aquest treball ha sigut contrastar dues metodologies per a l'ensenyament de
les matemàtiques en Educació Primària: la tradicional i la de Khan Academy. L'experiment ha sigut
realitzat en un ... [+]
El principal propòsit d'aquest treball ha sigut contrastar dues metodologies per a l'ensenyament de
les matemàtiques en Educació Primària: la tradicional i la de Khan Academy. L'experiment ha sigut
realitzat en un col·legi espanyol, concretament el CEIP Isabel Ferrer de Castelló de la Plana, amb
un total de 28 alumnes de 2n curs d’Educació Primària i el propòsit de determinar si les noves
tecnologies aporten beneficis significatius respecte del procés d'aprenentatge tradicional.
Respecte a la metodologia utilitzada, l'experiment s'ha realitzat al llarg de tres sessions. L’alumnat
ha sigut repartit en dos grups d’igual forma que el temari, el qual s'ha organitzat segons els tipus
d'exercicis, plantejant-se una adaptació curricular en el cas de la diversitat funcional.
Entre els resultats més destacats d'aquest experiment cal esmentar que la incorporació de les
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) han suposat una millora considerable dels
resultats de l'aprenentatge tant per als alumnes millor preparats com també per a aquells que
presenten un ritme més lent d'aprenentatge així com per als de diversitat funcional.
Encara que s'hagen trobat certes limitacions en l’aplicació del mètode, aquestes s'han anat
superant amb èxit al llarg de les sessions. Finalment, s’ha pogut observar una millora significativa
no solament de la competència matemàtica bàsica sinó també de les competències digital i la
d’aprendre a aprendre.
Per últim, destacar la receptivitat i la col·laboració per part de l'alumnat, el seu esforç per adaptarse a un nou entorn de treball i la seua satisfacció general manifestada a través del qüestionari
d'avaluació que se'ls ha passat al final del procés. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess