Mostrar el registro sencillo del ítem
Millora en els hàbits d’estudi de l’alumnat
dc.contributor.author | Estupiñá Ariño, Sara | |
dc.contributor.other | Aguilella-Arzo, Marcel | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Física | |
dc.date.accessioned | 2019-09-17T07:47:23Z | |
dc.date.available | 2019-09-17T07:47:23Z | |
dc.date.issued | 2019-07-16 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/183772 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2018/2019. | ca_CA |
dc.description.abstract | El present Treball de Final de Màster (TFM) tracta de la realització d’un projecte d’innovació educativa en el qual s’ha utilitzat la metodologia d’investigació-acció. Aquest s’ha dut a terme durant la estada en pràctiques en el centre Alfons XIII mentre que es cursava el Màster en Professorat d’Educació Secundaria, Batxillerat, Formació professional i Ensenyament d’Idiomes del curs 2018-2019. El focus d’aquesta investigació s’ha centrat en l’alumnat de 3r d’ESO dintre de l’assignatura de Física i Química i s’ha basat en els hàbits d’estudi dels alumnes. Així doncs, s’han analitzat quines són les rutines d’estudi de l’alumnat i, per tal de millorar-les, s’ha elaborat un pla d’acció que té en compte tant l’alumnat i el professorat com les famílies. En primer lloc, s’han realitzat 3 tutories per tal d’introduir l’alumnat en el tema, formar-lo i veure el tipus de resposta d’aquest a cadascuna de les activitats. En la primera tutoria s’ha utilitzat la metodologia de la comunicació persuasiva utilitzant la tècnica de la fotoparaula; en la segona sessió s’ha introduït el treball cooperatiu per tal que els alumnes indaguen i coneguen diverses tècniques d’estudi; en l’última, s’ha treballat la participació activa entre l’alumnat realitzant un role-playing amb la temàtica de l’estudi. Una vegada finalitzat el procés de preparació de l’alumnat, durant el transcurs de la unitat didàctica s’han dut a terme qüestionaris online de dues tipologies diferents perquè l’estudiant puga repassar el que a fet a classe diàriament. A més, l’alumnat ha completat un calendari d’estudi on ha programat totes les activitats pendents de la setmana. Pel que fa al docent, ha esdevingut un canvi en el sistema de qualificació i, paral·lelament, s’ha assabentat en tot moment sobre l’opinió dels alumnes durant tot el procés. A més, també s’ha demanat la col·laboració de les famílies per obtenir la seua opinió respecte als seus fills i el centre. Una vegada completades les tasques programades, es pot concloure que aquesta nova metodologia de treball ha estat molt efectiva. L’alumnat ha passat de no tindre un hàbit d’estudi en l’assignatura de Física i Química a organitzar-se el temps de treball i tenir una rutina d’estudi ràpida i eficaç mitjançant els qüestionaris online. A més, els estudiants han acollit meravellosament aquesta iniciativa. Per a ells ha estat un mètode interactiu i didàctic per tal d’assolir l’aprenentatge. | ca_CA |
dc.format.extent | 68 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Licencia CC-BY-NC-SA | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | Millora en els hàbits d’estudi de l’alumnat | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809