Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorEstupiñá Ariño, Sara
dc.contributor.otherAguilella-Arzo, Marcel
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Física
dc.date.accessioned2019-09-17T07:47:23Z
dc.date.available2019-09-17T07:47:23Z
dc.date.issued2019-07-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/183772
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2018/2019.ca_CA
dc.description.abstractEl present Treball de Final de Màster (TFM) tracta de la realització d’un projecte d’innovació educativa en el qual s’ha utilitzat la metodologia d’investigació-acció. Aquest s’ha dut a terme durant la estada en pràctiques en el centre Alfons XIII mentre que es cursava el Màster en Professorat d’Educació Secundaria, Batxillerat, Formació professional i Ensenyament d’Idiomes del curs 2018-2019. El focus d’aquesta investigació s’ha centrat en l’alumnat de 3r d’ESO dintre de l’assignatura de Física i Química i s’ha basat en els hàbits d’estudi dels alumnes. Així doncs, s’han analitzat quines són les rutines d’estudi de l’alumnat i, per tal de millorar-les, s’ha elaborat un pla d’acció que té en compte tant l’alumnat i el professorat com les famílies. En primer lloc, s’han realitzat 3 tutories per tal d’introduir l’alumnat en el tema, formar-lo i veure el tipus de resposta d’aquest a cadascuna de les activitats. En la primera tutoria s’ha utilitzat la metodologia de la comunicació persuasiva utilitzant la tècnica de la fotoparaula; en la segona sessió s’ha introduït el treball cooperatiu per tal que els alumnes indaguen i coneguen diverses tècniques d’estudi; en l’última, s’ha treballat la participació activa entre l’alumnat realitzant un role-playing amb la temàtica de l’estudi. Una vegada finalitzat el procés de preparació de l’alumnat, durant el transcurs de la unitat didàctica s’han dut a terme qüestionaris online de dues tipologies diferents perquè l’estudiant puga repassar el que a fet a classe diàriament. A més, l’alumnat ha completat un calendari d’estudi on ha programat totes les activitats pendents de la setmana. Pel que fa al docent, ha esdevingut un canvi en el sistema de qualificació i, paral·lelament, s’ha assabentat en tot moment sobre l’opinió dels alumnes durant tot el procés. A més, també s’ha demanat la col·laboració de les famílies per obtenir la seua opinió respecte als seus fills i el centre. Una vegada completades les tasques programades, es pot concloure que aquesta nova metodologia de treball ha estat molt efectiva. L’alumnat ha passat de no tindre un hàbit d’estudi en l’assignatura de Física i Química a organitzar-se el temps de treball i tenir una rutina d’estudi ràpida i eficaç mitjançant els qüestionaris online. A més, els estudiants han acollit meravellosament aquesta iniciativa. Per a ells ha estat un mètode interactiu i didàctic per tal d’assolir l’aprenentatge.ca_CA
dc.format.extent68 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsLicencia CC-BY-NC-SAca_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleMillora en els hàbits d’estudi de l’alumnatca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Licencia CC-BY-NC-SA
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Licencia CC-BY-NC-SA