Millora en els hàbits d’estudi de l’alumnat
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Millora en els hàbits d’estudi de l’alumnatAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Aguilella-Arzo, Marcel; Universitat Jaume I. Departament de FísicaDate
2019-07-16Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present Treball de Final de Màster (TFM) tracta de la realització d’un projecte d’innovació
educativa en el qual s’ha utilitzat la metodologia d’investigació-acció. Aquest s’ha dut a terme
durant la estada en ... [+]
El present Treball de Final de Màster (TFM) tracta de la realització d’un projecte d’innovació
educativa en el qual s’ha utilitzat la metodologia d’investigació-acció. Aquest s’ha dut a terme
durant la estada en pràctiques en el centre Alfons XIII mentre que es cursava el Màster en
Professorat d’Educació Secundaria, Batxillerat, Formació professional i Ensenyament d’Idiomes
del curs 2018-2019.
El focus d’aquesta investigació s’ha centrat en l’alumnat de 3r d’ESO dintre de l’assignatura de
Física i Química i s’ha basat en els hàbits d’estudi dels alumnes. Així doncs, s’han analitzat
quines són les rutines d’estudi de l’alumnat i, per tal de millorar-les, s’ha elaborat un pla
d’acció que té en compte tant l’alumnat i el professorat com les famílies. En primer lloc, s’han
realitzat 3 tutories per tal d’introduir l’alumnat en el tema, formar-lo i veure el tipus de
resposta d’aquest a cadascuna de les activitats. En la primera tutoria s’ha utilitzat la
metodologia de la comunicació persuasiva utilitzant la tècnica de la fotoparaula; en la segona
sessió s’ha introduït el treball cooperatiu per tal que els alumnes indaguen i coneguen diverses
tècniques d’estudi; en l’última, s’ha treballat la participació activa entre l’alumnat realitzant un
role-playing amb la temàtica de l’estudi. Una vegada finalitzat el procés de preparació de
l’alumnat, durant el transcurs de la unitat didàctica s’han dut a terme qüestionaris online de
dues tipologies diferents perquè l’estudiant puga repassar el que a fet a classe diàriament. A
més, l’alumnat ha completat un calendari d’estudi on ha programat totes les activitats
pendents de la setmana. Pel que fa al docent, ha esdevingut un canvi en el sistema de
qualificació i, paral·lelament, s’ha assabentat en tot moment sobre l’opinió dels alumnes
durant tot el procés. A més, també s’ha demanat la col·laboració de les famílies per obtenir la
seua opinió respecte als seus fills i el centre.
Una vegada completades les tasques programades, es pot concloure que aquesta nova
metodologia de treball ha estat molt efectiva. L’alumnat ha passat de no tindre un hàbit
d’estudi en l’assignatura de Física i Química a organitzar-se el temps de treball i tenir una
rutina d’estudi ràpida i eficaç mitjançant els qüestionaris online. A més, els estudiants han
acollit meravellosament aquesta iniciativa. Per a ells ha estat un mètode interactiu i didàctic
per tal d’assolir l’aprenentatge. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2018/2019.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: