Mostres de literatura popular de Borriana per a l’educació infantil
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Mostres de literatura popular de Borriana per a l’educació infantilAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Beltrán Zaragozá, Andreu; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2019-07-10Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest Treball de Fi de Grau de la Didàctica de la Llengua i Literatura Catalana és el fruit d'una
investigació i reflexió personal entorn a la literatura popular oral. Sorgeix per dues necessitats, un
dels motius ... [+]
Aquest Treball de Fi de Grau de la Didàctica de la Llengua i Literatura Catalana és el fruit d'una
investigació i reflexió personal entorn a la literatura popular oral. Sorgeix per dues necessitats, un
dels motius que m'ha portat a fer aquesta investigació és recuperar alguns productes de la
literatura popular i el més important i com a objectiu principal és demostrar que la literatura popular
oral es pot dur a terme a l'escola complint el currículum. Per poder demostrar-ho el primer que
hem creat és un corpus on es recull tota la literatura popular oral d'una zona concreta, en aquest
cas Borriana, mitjançant uns informants, després es classificarà i finalment es farà un anàlisi.
Per recuperar aquesta literatura oral, proposem una sèrie d'activitats que fomenten l'interés dels
més petits per la literatura, les quals es poden adaptar al currículum de forma lúdica, de manera
que ajude a l'alumnat a memoritzar de forma divertida paraules, frases i textos... Millorant la seua
expressió oral i el seu coneixement del passat.
Una vegada realitzat el recull i seleccionades les peces que millor s'adaptaven a l'alumnat i les
seues característiques hem de comprovar si la metodologia utilitzada era adequada per assolir els
objectius i finalment poder extraure les conclusions d'aquest treball [-]
This End of Degree study of the “Didactics of the Catalan Language and Literature” is the result of
a personal research and reflection around the oral popular literature. It arises for two needs; one of
the reasons ... [+]
This End of Degree study of the “Didactics of the Catalan Language and Literature” is the result of
a personal research and reflection around the oral popular literature. It arises for two needs; one of
the reasons that have led me to do this research is to recover some products from the popular
literature and the most important and as a main objective is to show that the oral popular literature
can be carried out in school fulfilling the curriculum. In order to prove this, the first thing we have
created a corpus where all the oral folk literature of a particular area is collected, in this case
Borriana, by means of informants, and then it will be classified and finally an analysis will be made.
In order to recover this oral literature, we propose a series of activities that encourage the interest
of children in literature, which can be adapted to the curriculum in a playful way, in a way that helps
students to memorize in a fun way words, phrases and texts... Improving their oral expression and
their knowledge of the past.
After compiling and selecting the parts that best suited the students and their characteristics I had
to check if the methodology used was suitable to achieve the objectives and finally be able to draw
the conclusions of this is the job [-]
Paraules clau / Matèries
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | literatura popular | aprofitament didàctic | educació infantil | literatura infantil | didàctica de la literatura | llengua catalana | Popular literature | didactic use | early childhood education | children’s literature | didactic literature | Catalan Language
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Apareix a les col.leccions
Elements relacionats
Mostrant elements relacionats per títol, autoria, creador i matèria.
-
El cuento, el camino para aprender sintiendo
Meseguer Rebollida, Paula Universitat Jaume I (2015)Las personas somos seres que necesitamos vivir en sociedad y expresar sentimientos y emociones tanto intrínsecamente como hacia los demás. Para ser socialmente inteligentes, necesitamos desarrollar sentimientos y emociones, ... -
La literatura infantil como recurso para combatir los celos infantiles
Martinez Camarena, Andrea Universitat Jaume I (2020-06-26)A través de este trabajo de final de Grado se pretende demostrar la importancia de la literatura como recurso para combatir los celos durante la etapa de infantil. Gracias a esta herramienta se pueden obtener multitud ... -
La literatura infantil rusa como medio para despertar el pensamiento crítico y fomentar la educación intercultural
Palma del Cubo, Cristina Universitat Jaume I (2019-06-17)La literatura infantil se ha convertido en un pilar fundamental para la educación de todos los niños y niñas ayudándoles en su aprendizaje. Mediante los cuentos, los docentes pueden promover el placer lector en el público ...