Millora de l’aprenentatge de l’assignatura de Física i Química
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Millora de l’aprenentatge de l’assignatura de Física i QuímicaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Canales Leiva, Joaquim; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióFecha de publicación
2019-03-21Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest Treball Final de Màster s’utilitza la modalitat 1 de millora educativa en l’àmbit
del pràcticum i seguint la metodologia d’investigació-acció sobre la pròpia pràctica en el
pràcticum per a implementar un ... [+]
En aquest Treball Final de Màster s’utilitza la modalitat 1 de millora educativa en l’àmbit
del pràcticum i seguint la metodologia d’investigació-acció sobre la pròpia pràctica en el
pràcticum per a implementar un pla d’acció en una determinada àrea de millora. En primer
lloc, s’identifica una àrea de millora durant el període d’observació i es busquen propostes
d’actuació. A continuació, s’implementa una de les propostes i es posa en marxa durant
el pràcticum. Finalment, s’analitzen les dades recollides i es reflexiona sobre aquestes per
fer noves propostes de millora. En concret, el projecte s’ha desenvolupat durant el
pràcticum del Màster de Professorat d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat,
Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes, en el col·legi Illes Columbretes de
Borriana.
Es treballa amb el desinterés que tenen els alumnes d’ESO per l’assignatura de Física i
Química, i per a donar resposta a aquest problema es proposa un canvi amb el procés
d’ensenyament-aprenentatge.
En aquest treball es pretén demostrar que si es canvien les metodologies tradicionals
d’ensenyament, en les que el professor parla i els alumnes escolten, per unes altres més
actives s’augmenta l'interés dels alumnes per l´assignatura de Física i Química, i per tant,
es podria reduir el fracàs escolar.
En aquest TFM s’han utilitzat diferents instruments, com ara, enquestes i l’observació per
a poder verificar si les noves metodologies de treball utilitzades han millorat el procés
d’ensenyament-aprenentatge i si ha augmentat el nivell d'interés per l’assignatura de
Física i Química.
Per a recollir els resultats de l’aplicació de la millora educativa s’han fixat una sèrie
d’indicadors per saber si hem pogut aconseguir els objectius proposats.
En finalitzar el treball els resultats obtinguts han sigut satisfactoris, ja que he aconseguit
que els alumnes siguen més participatius i ha augmentat el nivell d'interés per
l’assignatura de Física i Química [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2018/2019.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess