Creació i publicació de continguts digitals programació curricular
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Creació i publicació de continguts digitals programació curricularAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Marqués Andrés, María Mercedes; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria i Ciència dels ComputadorsFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
Este Treball Final de Màster (TFM) es correspon amb la modalitat de Programació
Curricular, i ha estat elaborat emmarcat dins el context socioeducatiu del centre on vaig fer
les pràctiques, l'IES Almenara. Concretament ... [+]
Este Treball Final de Màster (TFM) es correspon amb la modalitat de Programació
Curricular, i ha estat elaborat emmarcat dins el context socioeducatiu del centre on vaig fer
les pràctiques, l'IES Almenara. Concretament el present treball conté una proposta de
programació per al tercer trimestre per a l'assignatura de quart d'ESO Tecnologies de la
Informació i la Comunicació (TIC).
L'objectiu d'este TFM és posar en pràctica tots els coneixements adquirits durant la formació
com a docent al màster, tant a les diverses assignatures com al pràcticum, per tal d'elaborar
una proposta de programació trimestral que supose un canvi i una millora en el procés
d'ensenyament-aprenentatge a l'alumnat, per quan esta siga capaç d'estimular-los i
motivar-los a ser protagonistes del seu propi aprenentatge.
Esta motivació naix de l'observació realitzada durant l'estada en pràctiques ja que l'alumnat
ha mostrat gran interés a treballar en el xicotet projecte proposat com a unitat didàctica, i de
la posterior constatació, fruit de la reflexió amb la meua tutora de l'IES, de què l'experiència
havia estat un èxit.
Les metodologies utilitzades a la programació són diverses de les metodologies actives,
inclusives i cooperatives que hem vist al màster. Estes han sigut combinades amb la
metodologia de l'aprenentatge basat per projectes i l'ús de les TIC. Ens dirigim a un alumnat
que es pot considerar nadiu digital, la qual cosa ens obliga com a docents a no obviar la
realitat de la societat actual i utilitzar tot el potencial que les TIC oferixen dins els procés
d’ensenyament-aprenentatge.
Concretament el projecte agafa els continguts relatius a la creació i publicació de continguts
digitals i amb el fil conductor d'un tema transversal d'educació en valors embarca a l'alumnat
en la creació d'un mitjà de comunicació per a difondre el tema escollit entre la resta de la
comunitat educativa.
El desenvolupament del treball ha estat un repte pel desafiament que suposa no descuidar
cap indicador a treballar en l'etapa, i pel fet de ser la primera programació que feia com a
futur docent, però a la fi ha sigut una gran satisfacció veure que un altre tipus d'educació és
possible, que val la pena l'esforç invertit perquè l'alumnat respon i que em veig capacitat per
a exercir com a professor creient en què sempre podem fer-ho millor del que s'ha estat fent
fins al moment. Al cap i a la fi, és això el que significa evolucionar. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP129. Curs: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess