Listar PDCSLL_Articles por autoría "8b232849-3e88-4dcd-99be-839d1c29ad96"
Mostrando ítems 1-14 de 14
-
Autonomous participation. An activist ethnography in Maranya Youth Club
Aguirre Garcia-Carpintero, Arecia; Moliner Miravet, Lidón; Traver-Martí, Joan Andrés Taylor & Francis (2019-03-19)In this article there is a discussion about the results of an activist Ethnography carried out in Benicasim (Spain). The study is focused on the culture of youth participation in leisure spaces that contribute significantly ... -
Building a mosque. Reification and situated learning at the core of an immigrant community of practice
Segarra Arnau, Tomas; Traver-Martí, Joan Andrés; Lozano Estivalis, María Taylor & Francis (2023-07-05)This paper presents partial results of a broader investigation and focuses on describing a process of reification that took place at the heart of an immigrant community in Sant Mateu (Castelló, Spain), and that crystallised ... -
Cosificar el hecho educativo. Las historias de vida personal en la formación inicial de maestros
Traver-Martí, Joan Andrés; Segarra Arnau, Tomas Centre d'Estudis Vall de Segó (2019)En este artículo exponemos una práctica educativa llevada a cabo en la asignatura Historia de la Educación de primer curso de las titulaciones de Maestro/a en Educación Primaria y Maestro/a en Educación Infantil, de la ... -
De clandestinos a extranjeros. Burocracia, dominación y aprendizaje situado en la comunidad marroquí de Sant Mateu (Castellón, España)
Segarra Arnau, Tomas; Traver-Martí, Joan Andrés; Lozano Estivalis, María Ministerio de Educación Cultura y Deporte (2020)Este artículo presenta parte de los resultados de una investigación más amplia llevada a cabo en el seno de una comunidad inmigrante marroquí en territorio español. El objetivo de la investigación es conocer aquellos ... -
¿De quien és la escuela? La voz del alumnado y de las familias en la construcción de una escuela inclusiva
Escobedo Peiro, Paula; Traver-Martí, Joan Andrés; Sales Ciges, Auxiliadora Enfoques Educativos (2021-11-28)El presente artículo contiene resultados de una tesis doctoral realizada en una escuela de Acción Educativa Singular (CAES) de Educación Infantil y Primaria, en la que el profesorado se propone realizar cambios junto a ... -
Del pupitre a l'escenari: una experiència al voltant del Teatre de l'Oprimit com a recurs en la formació de mestres
Segarra Arnau, Tomas; Traver-Martí, Joan Andrés; Muñoz Huedo, Aitana Quaderns Digitals.NET (2017-10-14)El present article suposa un recorregut per una experiència performativa en la formació de Mestres durant el curs 2016 – 2017 a la Universitat Jaume I de Castelló. Partint dels postulats de l’aprenentatge cooperatiu i de ... -
La democracia participada en procesos de transformación escolar. Estudio de caso
Lozano Estivalis, María; Segarra Arnau, Tomas; Traver-Martí, Joan Andrés Ediciones Complutense (2023)Introducción. Este artículo presenta las transformaciones que el concepto de democracia ha experimentado en la cultura escolar de un centro a lo largo de cuatro procesos de Investigación Acción Participativa. Su objetivo ... -
Escultores del sonido: prácticas musicales creativas como elemento de transformación social
Murillo Ribes, Adolf; Traver-Martí, Joan Andrés; Sales Ciges, Auxiliadora Universidad Complutense de Madrid (2020)El principal objetivo de esta investigación es mostrar de qué manera los usos de la tecnología planteados por músicos sin formación académica (“no músicos”), ofrecen un nuevo marco para la transformación social a través ... -
Hacia una escuela incluida en su territorio: Análisis de una práctica comunitaria
Traver-Martí, Joan Andrés; Sales Ciges, Auxiliadora; Moliner Garcia, Odet; Sanahuja Ribés, Aida; Benet-Gil, Alicia Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir (2018-07-12)The present work is part of a broader project about how to strength the curricular practices linked to the territory throughout participatory action research processes. It is based on the concept of Included School, ... -
Leadership in a democratic school: a case study examining the perceptions and aspirations of an educational community
López-Roca, Alejandra; Traver-Martí, Joan Andrés Taylor & Francis (2020-06-05)In this case study, we aim to understand the leadership practices in a two-site rural school (schools in rural areas located on two or more sites) in the province of Valencia (Spain), by examining the perceptions and ... -
Leading the curriculum towards social change: distributed leadership and the inclusive school
Traver-Martí, Joan Andrés; Ballesteros-Velázquez, Belén; Ozerinjauregi, Nagore; Cerezo Maiquez, María del Carmen SAGE Publications (2021-02-19)This study forms part of a participatory action research project, undertaken in four Spanish schools, analysing the planning and development of educational practices that link each school with its territory through community ... -
Negociando el currículum: aprendizaje-servicio en la escuela incluida
Traver-Martí, Joan Andrés; Moliner Garcia, Odet; Sales Ciges, Auxiliadora Universidad Politécnica Salesiana (2019)Este artículo analiza la planificación y puesta en acción de una práctica curricular de Aprendizaje Servicio. El objetivo del estudio es describir el desarrollo del proyecto de ApS como práctica curricular vinculada al ... -
Participatory Action Research: a case study on the school democratisation process
Sales Ciges, Auxiliadora; Moliner Garcia, Odet; Traver-Martí, Joan Andrés Taylor & Francis (2020-05-18)Participatory Action Research (PAR) in the educational context is a coherent methodology to accompany processes of school democratisation focusing on the key elements of collaborative culture, a sense of belonging and ... -
Redefiniendo el territorio de la escuela: espacios educativos y currículum escolar para la transformación social.
Sales Ciges, Auxiliadora; Traver-Martí, Joan Andrés; Moliner Garcia, Odet Universidad de Sevilla (2019)The study is focused on a project of a school and community transformation process developed in a rural school that review the curricular practices in order to link to territory from an intercultural and inclusive framework. ...