Listar PDCSLL_Articles por autoría "08fdf6b7-651a-469a-8698-04bfc47bc11a"
Mostrando ítems 1-10 de 10
-
Análisis de las metodologías docentes con tecnologías digitales en educación superior: una revisión sistemática
Sánchez-Caballé, Anna; Esteve-Mon, Francesc M. AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia) (2023)En los últimos años se han producido cambios en la educación superior debidos a la adaptación al Espacio Europeo de Educación superior y la digitalización implicando una evidente necesidad de ... -
La competencia digital de los estudiantes universitarios de primer curso de grado
Sánchez-Caballé, Anna; Gisbert Cervera, Mercè; Esteve-Mon, Francesc M. Universidad de Málaga (2019-12)Aunque el discurso sobre competencia digital no es nuevo, la investigación sobre el concepto y su medición siguen siendo una temática de actualidad. En esta línea el presente artículo evalúa la competencia digital de 168 ... -
Desarrollo de la Competencia Digital Docente en Contextos Universitarios. Una Revisión Sistemática
Viñoles Cosentino, Virginia; Sánchez-Caballé, Anna; Esteve-Mon, Francesc M. Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (2022)Ladigitalización en la educación superior ha supuesto la necesidad apremiante de contar con profesorado digitalmente competente, evidenciándose aún más frente a la Covid-19. Las universidades han implementado ... -
Digital teaching competence of university teachers: A comparative study at two European universities
Sánchez-Caballé, Anna; Esteve-Mon, Francesc M. Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education (2022-04-23)This study analysed the level of digital competence of 910 university teachers at one Spanish and one Polish university, using a self-perception questionnaire based on the DigCompEdu framework. For this purpose, a quantitative ... -
Integrating Digital Competence in Higher Education Curricula: An Institutional Analysis
Sánchez-Caballé, Anna; Gisbert Cervera, Mercè; Esteve-Mon, Francesc M. Universitat Autònoma de Barcelona (2021-01-29)La competencia digital es un elemento clave para los alumnos del siglo xxi. El presente estudio consiste en el análisis, en una institución de educación superior, del nivel de integración de la competencia digital en los ... -
Resum: La competència digital dels estudiants universitaris: conceptualització i avaluació. El cas de la URV
Sánchez-Caballé, Anna Universitat Rovira i Virgili (2020)El passat dia 15 de juliol del 2020 es va llegir la tesi doctoral La competència digital dels estudiants universitaris: conceptualització i avaluació. El cas de la URV dirigida per la Dr. Mercè Gisbert Cervera i el Dr. ... -
Social Networking from a Transmedia Perspective: The Development of Reflective and Digital Competencies of Student-Teachers
Esteve-Mon, Francesc M.; Sánchez-Caballé, Anna; Llopis Nebot, María Ángeles Association for the Advancement of Computing in Education (2021-07-03)The use of social networks has shown beneficial effects in the teaching-learning process, as well as highlighting its positive impact on student engagement and critical thinking. Likewise, integrating technology in higher ... -
The digital competence of university students: a systematic literature review
Sánchez-Caballé, Anna; Gisbert Cervera, Mercè; Esteve-Mon, Francesc M. Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (2020-05-19)Digital competence is a pressing need for students in the 21st century. The present study is a systematic review of the literature on university students’ digital abilities. The methodology consisted of selecting documents ... -
Transmedia learning and gender in the context of Italian Licei Classici
González-Martínez, Juan; Runchina, Cinzia; Sánchez-Caballé, Anna Taylor and Francis Group (2023)This paper analyses the digital profile of Italian Licei Classici students in terms of gender, focusing on the competences required by transmedia learning strategies. To this end, a quantitative methodology is applied ... -
What to Expect When You Are Simulating? About Digital Simulation Potentialities in Teacher Training
Sánchez-Caballé, Anna; Esteve-Mon, Francesc M.; González-Martínez, Juan IGI Global (2020-01)While simulation is a proven teaching strategy, it has not had much development in the training of teachers. However, it has a lot of potential: risk elimination, high quality learning, reflective practice, didactic use ...