Browsing Departament: Educació i Didàctiques Específiques by Title
-
“I feel lonely, I don't understand you when you talk, and I find it hard to breathe”. Analysis of the emotional tensions of physical education students in the Spanish setting of COVID-19
Elsevier (2022-02-04)The aim of this research is to analyse the emotional tensions experienced by PE students in the setting of the COVID-19 pandemic. Twenty-four students participated in the study. A qualitative methodology was used in ... -
La imagen sonora y visual de la ceremonia inaugural de Londres 2012. Entre la expresión, la identidad y la política
Global Knowledge Academics (GKA Ediciones) (2021-03-17)Este artículo se interesa por la signi masivos de la comunicación. Estos acontecimientos requieren de un estudio analizado de forma específica, por ello hemos tomado en este trabajo, como ficación de la música en los grandes ... -
Immediate and 24-h post-marathon cardiac troponin T is associated with relative exercise intensity
Springer (2020-05-28)Purpose We aimed at exploring whether cardiopulmonary ftness, echocardiographic measures and relative exercise intensity were associated with high-sensitivity cardiac troponin T (hs-TNT) rise and normalization following ... -
Impact of a physical education service-learning programme on ASD children: A mixed-methods approach
Elsevier (2021-04-01)Background. Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) have few opportunities to engage in physical activity, which affects their already limited social and motor skills. Different Service-Learning (SL) proposals designed ... -
Impact of Ageing on Female Metabolic Flexibility: A Cross-Sectional Pilot Study in over-60 Active Women
Springer (2022)Background: Ageing affects metabolic flexibility, although physical status could influence this relationship. This cross-sectional study aims to describe and analyse the metabolic flexibility/inflexibility in a group of ... -
Impact of COVID-19 Confinement on Physical Activity and Sedentary Behaviour in Spanish University Students: Role of Gender
MDPI (2020-01-02)During the COVID-19 pandemic, entire populations were instructed to live in home-confinement to prevent the expansion of the disease. Spain was one of the countries with the strictest conditions, as outdoor physical activity ... -
Impact of group music-making on social development: a scoping review (El impacto de la práctica musical grupal en el desarrollo social: una revisión exploratoria)
Taylor and Francis Group (2023-04-03)El potencial de la práctica musical activa para fomentar el desa-rrollo social de las personas ha sido ampliamente explorado. Esta revisión tiene un objetivo doble: (1) examinar las características de las iniciativas de ... -
Impact of Service-Learning on Physiotherapy Students: Exercise Programs for Patients with Heart Transplantation and Acute Coronary Syndrome—A Randomized Clinical Trial
MDPI (2022-07-27)Introduction. Service-learning (SL) seems to be useful for healthcare students. This study aimed at comparing an SL program versus a traditional approach (TA) on moral sensitivity, ethical competences, knowledge, teaching ... -
Impacto de la pandemia por COVID-19 en educación física: limitaciones percibidas y propuestas de mejora
Hipatia Press (2021-10-28)La pandemia provocada por la COVID-19 ha generado que la Educación Física esté sujeta a una serie de adaptaciones, en forma de medidas sanitarias y de distanciamiento social, que podrían estar comprometiendo la calidad ... -
El impacto de las artes sobre las acciones sociales y emprendedoras durante la COVID-19. Percepción educativa
Universidad Complutense de Madrid (2023-03)El impacto de la COVID-19 en la forma de consumir arte ha supuesto cambios de comportamiento hacia modelos más responsables y sostenibles. El arte sigue siendo parte fundamental de la vida de las personas, e influye de ... -
Impacto de un programa de Aprendizaje-Servicio sobre la actividad física del alumnado con trastorno del espectro autista según el género
Servicio de Publicaciones. Universidad de Zaragoza (2021)El área de Educación Física en España se encuentra en un estado de forma excepcional. Un reflejo del dinamismo, interés y vocación del profesorado de este área se expresa a través de las iniciativas de los profesionales ... -
La importancia de la colaboración entre profesorado de música de diferentes entornos. Un estudio de caso en el ámbito formal y no formal
Universidad Federal de Goiás (2019)Esta investigación analiza un proyecto cuyo objetivo fue impulsar la colaboración entre docentes de música que trabajan en tres ámbitos educativos distintos: universidad, escuelas de educación primaria y ... -
Improving the effective personality of pre-service teachers through service-learning: a physical education approach
Universidad de Murcia (2019)El aprendizaje-servicio se ha convertido en una metodología de enseñanza que promueve habilidades sociales y personales relacionadas con la personalidad eficaz. El objetivo de esta investigación fue conocer el efecto de ... -
La inclusió de l'alumnat nouvingut a un institut de secundaria mitjançant el joc multicultural
Centre d'Estudis Vall de Segó (2012-02)L’experiència que presentem es va desenvolupar en un institut de secundària de Badalona amb alumnes que integraven un aula d’acollida i que, per tant, procedien d’un país estranger i no coneixien ni el català ni el castellà, ... -
Inclusió educativa i aprenentatge-servei a l’àrea de Didàctica de l’Expressió Corporal
Universitat Rovira i Virgili (2019)L'Aprenentatge-Servei (ApS) és una metodologia pedagògica experiencial i activa. Una de les seves principals virtuts és que fa efectiu el principi educatiu que diu que l'aprenentatge ha d'estar vinculat al medi social, ... -
La inclusión de las personas adultas desde la música: Entornos educativos
Graó (2020-10-01)Las personas adultas pueden aprender música en las escuelas de música, con perfil amateur, y también acceder a los conservatorios y cursar unas enseñanzas regladas. Aun así, el acceso a la formación musical sigue suponiendo ... -
Inclusión y diferenciación pedagógica: concepciones y prácticas. Dos estudios cualitativos en la realidad del sistema educativo portugués
Universidad Pedagógica Nacional (Colombia) (2020)Este artículo ha sido elaborado a partir de dos estudios empíricos realizados en el sistema educativo portugués durante el año escolar 2017-2018. El objetivo es comprender y discutir las concepciones y percepciones de los ... -
Independent and combined influence of healthy lifestyle factors on academic performance in adolescents: DADOS Study
Springer Nature (2019)BACKGROUND. Few studies have analyzed the combined effect of lifestyle factors on academic performance (AP) in adolescents. The aim of this study was to analyze the independent and combined effects of weight status, ... -
Independent and combined influence of physical fitness components on self-esteem in adolescents: DADOS study
Taylor and Francis (2021)Background: Self-esteem is a common indicator of psychological well-being, but its relationship with physical fitness components during adolescence is not fully understood. Aims: The aims of this study were to analyse ... -
Individual and combined impact of physical fitness on health-related quality of life during adolescence: DADOS Study
Taylor & Francis (2021-12-29)The purpose of the present study was to investigate the individual and combined impact of physical fitness components at baseline on health-related quality of life (HRQoL) at 24-month follow-up in adolescents. This ...