Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBou Gimeno, Ignacio
dc.contributor.otherBadenes March, José Antonio
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2018-04-12T08:00:17Z
dc.date.available2018-04-12T08:00:17Z
dc.date.issued2017-11-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/174058
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs: 2016/2017ca_CA
dc.description.abstractEl següent TFM està contemplat dins de la modalitat de millora educativa proposat per l a UJI i té com a objectiu acadèmic la comprensió, elaboració i aplicació d'un procés educatiu que siga capaç de determinar un problema en un ento rn real de l'educació secundaria no obligatòria (Formació Professional) i tractar de resoldre'l mitjançant les tècniques, teori es, materials o principis contrastats que es consideren necessaris. La principal metodologia de millora educativa portada a t erme en aquest TFM consisteix en un procés d'investigació - acció aplicat a una classe d'alumnes del Cicle Formatiu Grau Mitjà en Sistemes Microinformàtics i Xarxes del centre IES Miralcamp (Villareal), en l'assignatura de Mu ntatge i Manteniment d'Equips. És en aquest context de la formació professional on es detecta una baixada continuada amb els anys en el de les notes de l'alumnat (aproximadament del 50% d'aprovats en la nota final ) i es decideix començar un procés de recerca per aclarir les causes. De sprés de realitzar una investigació de la casuística consultant al professor tutor, als alumnes, fent obser vacions i consultant bibliografi a relacionada es determina el problema: la metodologia basada en mètodes tradicionals actual s podria estar baixant el s resultats , entre altres possibilitats, com ara la complexitat dels conceptes abordats, el grau de coneixements previs, les habilitats d'estudi o la maduresa dels alumnes. L'objectiu del següent treball consistirà en actuar sobre la metodologia per millor ar la motivació de l'alumnat per tal d'aconseguir un augment del rendiment acadèmic. L'actuació elegida per resoldre totes aquestes possibles situacions generadores del problema consisteix en una tècnica d'aprenentatge basat en projectes , una revisió del concepte d'avaluació, utilització del rol e-playing i treball col·laboratiu. El projecte consisteix en un congrés de perifèrics informàtics en el qual els alumnes realitzen per grups una presentació mentre que els demés companys avaluen els continguts. La nota dels alumnes depèn del desenvolupament dels seus rols, els materials, el treball en equip i també d'un examen final sobre els continguts de totes les presentacions. Les dades finals mostren un grau de rendiment acadèmic superior al 50%, no obstant e s considera que el resultat no é s absolutament sostenible per afirmar que la hipòtesi era correcta. Però, aq uesta falta de cohesió en les dades tampoc é s suficient per descartar la hipòtesi com incorrecta, necessitant realitzar un altre cicle d'investigaci ó i acció per aprofundir en el problema. Des d'un punt de vista basat en l'experiència i l' observació, l'acció portada a terme va millorar la motivació, es mes, amb alguns canvis i millores és molt probable que solucione el problema del rendiment acadèmic de forma científicament demostrable.ca_CA
dc.format.extent97 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleMillora educativa en la formació professionalca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional