Mostrar el registro sencillo del ítem
Millora educativa en la formació professional
dc.contributor.author | Bou Gimeno, Ignacio | |
dc.contributor.other | Badenes March, José Antonio | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2018-04-12T08:00:17Z | |
dc.date.available | 2018-04-12T08:00:17Z | |
dc.date.issued | 2017-11-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/174058 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs: 2016/2017 | ca_CA |
dc.description.abstract | El següent TFM està contemplat dins de la modalitat de millora educativa proposat per l a UJI i té com a objectiu acadèmic la comprensió, elaboració i aplicació d'un procés educatiu que siga capaç de determinar un problema en un ento rn real de l'educació secundaria no obligatòria (Formació Professional) i tractar de resoldre'l mitjançant les tècniques, teori es, materials o principis contrastats que es consideren necessaris. La principal metodologia de millora educativa portada a t erme en aquest TFM consisteix en un procés d'investigació - acció aplicat a una classe d'alumnes del Cicle Formatiu Grau Mitjà en Sistemes Microinformàtics i Xarxes del centre IES Miralcamp (Villareal), en l'assignatura de Mu ntatge i Manteniment d'Equips. És en aquest context de la formació professional on es detecta una baixada continuada amb els anys en el de les notes de l'alumnat (aproximadament del 50% d'aprovats en la nota final ) i es decideix començar un procés de recerca per aclarir les causes. De sprés de realitzar una investigació de la casuística consultant al professor tutor, als alumnes, fent obser vacions i consultant bibliografi a relacionada es determina el problema: la metodologia basada en mètodes tradicionals actual s podria estar baixant el s resultats , entre altres possibilitats, com ara la complexitat dels conceptes abordats, el grau de coneixements previs, les habilitats d'estudi o la maduresa dels alumnes. L'objectiu del següent treball consistirà en actuar sobre la metodologia per millor ar la motivació de l'alumnat per tal d'aconseguir un augment del rendiment acadèmic. L'actuació elegida per resoldre totes aquestes possibles situacions generadores del problema consisteix en una tècnica d'aprenentatge basat en projectes , una revisió del concepte d'avaluació, utilització del rol e-playing i treball col·laboratiu. El projecte consisteix en un congrés de perifèrics informàtics en el qual els alumnes realitzen per grups una presentació mentre que els demés companys avaluen els continguts. La nota dels alumnes depèn del desenvolupament dels seus rols, els materials, el treball en equip i també d'un examen final sobre els continguts de totes les presentacions. Les dades finals mostren un grau de rendiment acadèmic superior al 50%, no obstant e s considera que el resultat no é s absolutament sostenible per afirmar que la hipòtesi era correcta. Però, aq uesta falta de cohesió en les dades tampoc é s suficient per descartar la hipòtesi com incorrecta, necessitant realitzar un altre cicle d'investigaci ó i acció per aprofundir en el problema. Des d'un punt de vista basat en l'experiència i l' observació, l'acció portada a terme va millorar la motivació, es mes, amb alguns canvis i millores és molt probable que solucione el problema del rendiment acadèmic de forma científicament demostrable. | ca_CA |
dc.format.extent | 97 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | Millora educativa en la formació professional | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809