Millora educativa en la formació professional
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/174058/TFM_2017_BouGimenoIgnacio.pdf.jpg?sequence=7&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Millora educativa en la formació professionalAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Badenes March, José Antonio; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2017-11-23Editor
Universitat Jaume IResum
El següent TFM està
contemplat dins de la modalitat de millora educativa
proposat per l
a UJI i
té com a objectiu acadèmic la comprensió, elaboració i aplicació
d'un procés educatiu que siga
... [+]
El següent TFM està
contemplat dins de la modalitat de millora educativa
proposat per l
a UJI i
té com a objectiu acadèmic la comprensió, elaboració i aplicació
d'un procés educatiu que siga
capaç de determinar un problema en un ento
rn real de
l'educació secundaria no obligatòria (Formació Professional) i tractar de resoldre'l
mitjançant les tècniques,
teori es, materials o principis contrastats que es consideren
necessaris.
La principal
metodologia
de millora educativa portada a t
erme en aquest TFM
consisteix en un procés d'investigació
- acció aplicat a una classe d'alumnes del
Cicle
Formatiu Grau Mitjà en Sistemes Microinformàtics i Xarxes
del centre IES Miralcamp
(Villareal), en l'assignatura de Mu
ntatge i Manteniment d'Equips.
És en aquest context
de la formació professional on es
detecta una baixada continuada amb els anys
en el
de les notes
de l'alumnat (aproximadament del 50%
d'aprovats
en la nota final
) i es
decideix començar un procés de recerca per aclarir les causes.
De sprés de realitzar una investigació de la casuística consultant al professor
tutor, als alumnes, fent obser
vacions i consultant bibliografi
a relacionada es
determina
el problema:
la metodologia basada en mètodes tradicionals actual
s podria estar
baixant
el s resultats
, entre altres possibilitats, com ara la complexitat dels conceptes
abordats, el grau de coneixements previs, les habilitats d'estudi o la maduresa dels
alumnes.
L'objectiu
del següent treball
consistirà en actuar sobre la metodologia per
millor
ar la motivació de l'alumnat per tal d'aconseguir un augment del rendiment
acadèmic.
L'actuació elegida per resoldre totes aquestes possibles situacions generadores
del problema consisteix en una tècnica d'aprenentatge basat en projectes
, una revisió
del concepte d'avaluació, utilització del rol
e-playing i
treball col·laboratiu.
El projecte
consisteix en un congrés de perifèrics informàtics en el qual els alumnes realitzen
per
grups
una presentació mentre que els demés companys
avaluen els continguts. La
nota
dels alumnes depèn del desenvolupament dels seus rols, els materials, el treball en
equip i també d'un examen final sobre els continguts de totes les presentacions.
Les dades finals mostren un grau de rendiment acadèmic superior al 50%, no
obstant e
s considera que el resultat no é
s absolutament sostenible
per afirmar que la
hipòtesi era correcta. Però, aq
uesta
falta de cohesió en les dades tampoc é
s suficient
per descartar la hipòtesi com incorrecta, necessitant realitzar un altre cicle
d'investigaci
ó i acció per aprofundir en el problema. Des d'un
punt de vista basat en
l'experiència i
l' observació, l'acció portada a terme
va millorar la motivació, es mes,
amb alguns canvis i millores és molt probable que solucione el problema
del rendiment
acadèmic
de forma científicament demostrable. [-]
Paraules clau / Matèries
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs: 2016/2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: