Listar ICC_Congressos i conferències por título
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Una experiencia de clase invertida en la enseñanza de la programación
(2018-07)El contexto de este trabajo es la asignatura Programación I del Grado en Diseño y Desarrollo de Videojuegos de la Universitat Jaume I. El plan de estudios de este grado combina una formación en conocimientos de las TIC con ... -
Experiencia de implantación de la asignatura de Proyecto de Final de Grado en Ingeniería Informática dentro de un contexto empresarial real
(2017-07)El Grado en Ingeniería Informática de nuestra universidad integra el proyecto de final de grado y la realización de prácticas externas en una sola asignatura de 18 créditos. Los estudiantes deben realizar 300 horas de ... -
Experiencias en el diseño de robots educacionales submarinos
Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións (2019)El presente trabajo da a conocer las actividades preliminares realizadas en la Universidad Jaume I en el ámbito de la robótica educacional submarina y nuestros proyectos futuros. Se muestra la línea temporal seguida desde ... -
Experiencing discomfort: designing for affect from first-person perspective
Association for Computing Machinery (ACM) (2019-09)In this paper, we describe how by embracing a first-person design perspective we engaged with the uncomfortable to successfully gain insight into the design of affective technologies. Firstly, we experience estrangement ... -
Fomentando el contacto entre alumnado y empresas para las prácticas externas integradas con el Trabajo Final de Grado
JENUI Editores (2021)El Grado en Ingeniería Informática de la Universitat Jaume I integra la realización de prácticas externas y el Trabajo de Final de Grado (TFG) en una sola asignatura, en la que los estudiantes desarrollan un proyecto durante ... -
From 2D to 3D Mixed Reality Human-Robot Interface in Hazardous Robotic Interventions with the Use of Redundant Mobile Manipulator
SCITEPRESS – Science and Technology Publications, Lda. (2021)3D Mixed Reality (MR) Human-Robot Interfaces (HRI) show promise for robotic operators to complete tasks more quickly, safely and with less training. The objective of this study is to assess the use of 3D MR HRI environment ... -
From Biodata to Somadata
Association for Computing Machinery (ACM) (2020)Biosensing technologies are increasingly available as off-the-shelf products, yet for many designers, artists and non-engineers, these technologies remain difficult to design with. Through a soma design stance, we devised ... -
Harvesting Energy in ILUPACK via Slack Elimination
(2017-07-05)We develop a new energy-aware methodology to improve the energy consumption of a task-parallel preconditioned Conjugate Gradient iter- ative solver on a Haswell-EP Intel Xeon. This technique leverages the power-saving ... -
Help Hamilton: un juego para mejorar el aprendizaje en Bases de datos
JENUI Editores (2022)En este artículo se describe un juego llevado a cabo en una asignatura de Bases de datos. El juego requiere aplicar conocimientos del lenguaje SQL y también de diseño de bases de datos relacionales. La experiencia ha ... -
High Performance and Portable Convolution Operators for Multicore Processors
IEEE (2020-10)The considerable impact of Convolutional Neural Networks on many Artificial Intelligence tasks has led to the development of various high performance algorithms for the convolution operator present in this type of networks. ... -
Incorporación de la Maleabilidad en un Método Iterativo
Universidad de Málaga (2021)Este artículo compara las prestaciones de dos implementaciones paralelas del Gradiente Conjugado con maleabilidad. La maleabilidad permite que una aplicación reconfigure en tiempo de ejecución sus recursos, pudiendo ... -
Increasing autonomy within underwater intervention scenarios: The user interface approach
IEEE (2010)The present work represents working progress for designing a Graphical User Interface (GUI) within an ongoing research project named RAUVI (e.g. Reconfigurable AUV for Intervention Missions). This GUI should help the user ... -
Increasing the Performance of Data Centers by Combining Remote GPU Virtualization with Slurm
IEEE (2016)The use of Graphics Processing Units (GPUs) presents several side effects, such as increased acquisition costs as well as larger space requirements. Furthermore, GPUs require a non-negligible amount of energy even ... -
Increasing underwater manipulation autonomy using segmentation and visual tracking
IEEE (2017-06)The present research in underwater robotics aims to increase the autonomy of manipulation operations in fields such as archaeology or biology, that cannot afford costly underwater interventions using traditional Remote ... -
Investigación-acción: ¿a qué estamos esperando?
JENUI Editores (2021)Diez años después de presentar en las JENUI de 2011 el trabajo titulado «Investigación práctica en educación: investigación-acción», sigo viendo fundamental la formación del profesorado en esta metodología. Es un enfoque ... -
JENewbie 2023
(2023)En este artículo se describen los objetivos del taller JENewbie, se explican brevemente los trabajos presentados y se exponen las principales conclusiones obtenidas tras la celebración del mismo. -
Learning Cognitive-Affective Digital Twins from Social Networks
IOS Press (2021-10)This paper presents an ongoing project about the implementation of digital twins (DT) for simulating cognitive-affective behaviours in social networks. Our approach relies on a pure data-driven solution, which takes ... -
Let’s Talk about k-NN for Indoor Positioning: Myths and Facts in RF-based Fingerprinting
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. (2023-09-25)Microsoft proposed RADAR in 2000, the first indoor positioning system based on Wi-Fi fingerprinting. Since then, the indoor research community has worked not only to improve the base estimator but also on finding an optimal ... -
Malleability Implementation in a MPI Iterative Method
IEEE (2021-09)In this poster is evaluated the data redistribution stage for two malleable versions of the Conjugate Gradient. One version is based on synchronous communications, while the other one uses asynchronous communications to ... -
Mejora de la calidad de vida de las personas mayores en sus domicilios a través de la tecnología de localización de interiores
Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana (2018-11-08)La propensión a vivir en soledad aumenta con la edad y suele ser sobre todo femenina en la vejez. En España, según datos del INE publicados en 2018, había 4.687.400 personas viviendo solas en el año 2017. De esta cifra, ...