Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorZacarés Pamblanco, Amparo
dc.contributor.authorSales Centelles, David
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art
dc.date.accessioned2015-08-25T08:55:36Z
dc.date.available2015-08-25T08:55:36Z
dc.date.issued2015-07-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/129989
dc.descriptionTreball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs acadèmic 2014-2015ca_CA
dc.description.abstractEl que es presenta en aquest TFM, és el procés de desenvolupament d’un projecte d’investigació – acció. L’objectiu principal és argumentar la necessitat d’incloure un concepte de tanta actualitat al nostre territori i de tanta importància, com és la fracturació hidràulica, en els continguts curriculars de l’assignatura de geografia de 3r d’ESO. El projecte naix arran de la detecció d’un buit curricular en l’assignatura de geografia de 3r d’ESO durant la meua estança en pràctiques. Per tant, la modalitat educativa de la investigació – acció es va col·locar com a un dels millors mètodes per a arribar al meu objectiu. El motiu pel qual la investigació – acció és l’instrument més adequat en aquest cas, és perquè es necessitava fer una investigació teòrica prèvia per a determinar quin era l’estat de la situació. Posteriorment, una volta extrets i analitzats els resultats, calia elaborar un pla d’acció per a tractar de pal·liar o solucionar la problemàtica detectada mitjançant la investigació. Finalment, era necessària l’aplicació d’aquest programa per a donar-li solució a aquest buit curricular. Per tant, s’havia d’actuar tant en l’àmbit teòric com en l’àmbit pràctic. A més a més, al finalitzar l’aspecte pràctic, és a dir, després de l’aplicació del pla d’acció (una unitat didàctica), és necessària una reflexió introspectiva sobre el procés realitzat, així com quins han sigut els resultats del mateix. Durant el procés de investigació, es va realitzar una enquesta sobre el nivell de coneixement de l’alumnat sobre la fracturació hidràulica. Els resultats van ser els esperats: molts pocs tenien consciència de l’existència d’aquesta tècnica. Arran d’aquests resultats, vaig modificar la unitat didàctica, amb la inclusió de diverses activitats destinades a solucionar aquest buit curricular. Així, després de l’aplicació de la unitat didàctica en l’aula, tots els alumnes, sense excepció, van adquirir uns coneixements bàsics sobre aquest concepte. Per tant, crec imprescindible la inclusió d’aquest concepte en el currículum educatiu de forma permanent, tant en aquells territoris on aquesta tècnica pot posar-se en pràctica, com en els que noca_CA
dc.format.extent44 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleFracturació hidràulica: un mètode d'extracció de combustibles fòssils alternatiu: una possible proposta curricular des de l'educació ambientalca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-ShareAlike 4.0 Spain
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-ShareAlike 4.0 Spain