La geometria dinàmica a l'espai: una aproximació a tercer d'ESO
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
La geometria dinàmica a l'espai: una aproximació a tercer d'ESOAutoría
Tutor/Supervisor
Lorenzo Valentín, GilTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-07-24Editor
Universitat Jaume IResumen
Són moltes les dificultats que troba un docent a l’hora de treballar amb els seus alumnes la geometria a l’espai. El canal
emprat en la comunicació alumne/a-professor/a és, en moltes ocasions el responsable d’aquestes. ... [+]
Són moltes les dificultats que troba un docent a l’hora de treballar amb els seus alumnes la geometria a l’espai. El canal
emprat en la comunicació alumne/a-professor/a és, en moltes ocasions el responsable d’aquestes. Quasi sempre el professorat
tracta de transmetre conceptes i procediments tridimensionals utilitzant mitjans bidimensionals com la pissarra o els llibres de
text. Fruit d’aquesta reflexió, el present Treball Final de Màster, presenta una Millora educativa per al tema dels cossos
geomètrics a tercer d'ESO. Existeixen programes com Geogebra que permeten modelitzar i visualitzar amb certes
limitacions models tridimensionals. El seu ús a l’àmbit de la docència no és ara per ara gens estrany. No obstant això, la
Unitat Didàctica (UD) proposta tractarà d’analitzar les possibilitats d’altres tipus de programari aplicat a la docència
de la geometria. Estem parlant de programes de modelatge 3D com 3ds Max o SketchUp. Aquests programes oferiran
al/a la docent llibertat absoluta per a dissenyar el material i les activitats i també, una eina de visualització i interacció
potentíssima per als alumnes.
Es presenta una UD que assenta els seus fonaments en el present, en la polivalència i versatilitat que les noves tecnologies ens
ofereixen. En un món dinàmic i canviant es tractarà de proposar un material avantguardista, molt més estimulant i amè per
a l’alumne/a que el tradicional. Es podran visualitzar els diferents models geomètrics a entorns tridimensionals i
fins i tot interactuar amb aquests. Entendran la importància de la geometria en la societat en què vivim i l'estreta relació
entre els continguts del tema amb el cinema, els videojocs, l'arquitectura, la naturalesa…
En la UD els límits ja no estaran tan condicionats pel canal de transmissió, es pretén, que l’únic element definitori siga la
pròpia imaginació del docent. Es vol explorar així, totes les possibilitats que la tecnologia ens ofereix en l’actualitat i
descobrir d'aquesta manera, quines poden ser les noves formes d'ensenyar geometria a l'espai.
Un dels objectius del present treball és que no es quede només al marc teòric. La UD es va utilitzar al Pràcticum i, d’aquesta
manera, es va poder avaluar i valorar la seua idoneïtat. El resultat serà que amb els nous mètodes, s’obtindran millores
ostensibles en totes les facetes de l’ensenyament-aprenentatge; l’interès de l’alumnat augmentarà, la percepció i la visió espacial
d’aquest millorarà i els resultats a l’examen final seran més que satisfactoris.
Tot el material i recursos utilitzats a la UD són d'elaboració pròpia. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess