Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorLorenzo Valentín, Gil
dc.contributor.authorTormo Vicent, Antonio
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2015-07-30T08:05:41Z
dc.date.available2015-07-30T08:05:41Z
dc.date.issued2015-07-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/129593
dc.descriptionTreball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic 2014-2015ca_CA
dc.description.abstractSón moltes les dificultats que troba un docent a l’hora de treballar amb els seus alumnes la geometria a l’espai. El canal emprat en la comunicació alumne/a-professor/a és, en moltes ocasions el responsable d’aquestes. Quasi sempre el professorat tracta de transmetre conceptes i procediments tridimensionals utilitzant mitjans bidimensionals com la pissarra o els llibres de text. Fruit d’aquesta reflexió, el present Treball Final de Màster, presenta una Millora educativa per al tema dels cossos geomètrics a tercer d'ESO. Existeixen programes com Geogebra que permeten modelitzar i visualitzar amb certes limitacions models tridimensionals. El seu ús a l’àmbit de la docència no és ara per ara gens estrany. No obstant això, la Unitat Didàctica (UD) proposta tractarà d’analitzar les possibilitats d’altres tipus de programari aplicat a la docència de la geometria. Estem parlant de programes de modelatge 3D com 3ds Max o SketchUp. Aquests programes oferiran al/a la docent llibertat absoluta per a dissenyar el material i les activitats i també, una eina de visualització i interacció potentíssima per als alumnes. Es presenta una UD que assenta els seus fonaments en el present, en la polivalència i versatilitat que les noves tecnologies ens ofereixen. En un món dinàmic i canviant es tractarà de proposar un material avantguardista, molt més estimulant i amè per a l’alumne/a que el tradicional. Es podran visualitzar els diferents models geomètrics a entorns tridimensionals i fins i tot interactuar amb aquests. Entendran la importància de la geometria en la societat en què vivim i l'estreta relació entre els continguts del tema amb el cinema, els videojocs, l'arquitectura, la naturalesa… En la UD els límits ja no estaran tan condicionats pel canal de transmissió, es pretén, que l’únic element definitori siga la pròpia imaginació del docent. Es vol explorar així, totes les possibilitats que la tecnologia ens ofereix en l’actualitat i descobrir d'aquesta manera, quines poden ser les noves formes d'ensenyar geometria a l'espai. Un dels objectius del present treball és que no es quede només al marc teòric. La UD es va utilitzar al Pràcticum i, d’aquesta manera, es va poder avaluar i valorar la seua idoneïtat. El resultat serà que amb els nous mètodes, s’obtindran millores ostensibles en totes les facetes de l’ensenyament-aprenentatge; l’interès de l’alumnat augmentarà, la percepció i la visió espacial d’aquest millorarà i els resultats a l’examen final seran més que satisfactoris. Tot el material i recursos utilitzats a la UD són d'elaboració pròpia.ca_CA
dc.format.extent88 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleLa geometria dinàmica a l'espai: una aproximació a tercer d'ESOca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element