Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMATEU PÉREZ, ROSA
dc.contributor.authorGarcía Renedo, Mónica
dc.contributor.authorGil Beltrán, José Manuel
dc.contributor.authorCaballer Miedes, Antonio
dc.contributor.authorFlores Buils, Raquel
dc.date.accessioned2015-06-18T12:02:41Z
dc.date.available2015-06-18T12:02:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMATEU PÉREZ, Rosa, et al. La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència. Temps d'Educació, 2014, 46: 33-49.ca_CA
dc.identifier.issn0214-7351
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/124183
dc.description.abstractLa resiliència és un procés dinàmic entre la persona i l'entorn que comença arran dels mecanismes que es generen de la interacció entre els factors de protecció i de risc tant individuals com ambientals. D'acord amb aquesta premissa, tenen especial importància els estudis sobre la resiliència que posen l'èmfasi a promocionar-la. Entre d'altres destaquem els de Bernard (1991), Grotberg (1995) i Henderson i Milstein (2003). Aquests ens mostren que la resiliència es pot promoure i que és molt important fer-ho des de la infància a través de l'educació i la prevenció. Dins d'aquest context, l'escola forma un paper important per a la seua promoció, en especial els docents, com a possibles guies o tutors de resiliència (Cyrulnik, 1999, 2007, 2009). En aquest article es presenta una experiència pràctica duta a terme per l'Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (OPSIDE) de la Universitat Jaume I sobre la promoció de la resiliència en contextos educatius (Mateu, García, Caballer i Gil, 2011).ca_CA
dc.format.extent17 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat de Barcelonaca_CA
dc.relation.isPartOfTemps d'Educació, 2014, 46ca_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectresiliènciaca_CA
dc.subjectpromocióca_CA
dc.subjectescolesca_CA
dc.subjectprofessorsca_CA
dc.subjectcapacitacióca_CA
dc.subjectfamíliesca_CA
dc.subjectdolca_CA
dc.subjectinfànciaca_CA
dc.subjectteachersca_CA
dc.subjecttrainingca_CA
dc.subjectchildrenca_CA
dc.subjectfamiliesca_CA
dc.subjectmourningca_CA
dc.titleLa promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiènciaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/278236ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Spain
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Spain