Mostrar el registro sencillo del ítem
La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència
dc.contributor.author | MATEU PÉREZ, ROSA | |
dc.contributor.author | García Renedo, Mónica | |
dc.contributor.author | Gil Beltrán, José Manuel | |
dc.contributor.author | Caballer Miedes, Antonio | |
dc.contributor.author | Flores Buils, Raquel | |
dc.date.accessioned | 2015-06-18T12:02:41Z | |
dc.date.available | 2015-06-18T12:02:41Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | MATEU PÉREZ, Rosa, et al. La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència. Temps d'Educació, 2014, 46: 33-49. | ca_CA |
dc.identifier.issn | 0214-7351 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/124183 | |
dc.description.abstract | La resiliència és un procés dinàmic entre la persona i l'entorn que comença arran dels mecanismes que es generen de la interacció entre els factors de protecció i de risc tant individuals com ambientals. D'acord amb aquesta premissa, tenen especial importància els estudis sobre la resiliència que posen l'èmfasi a promocionar-la. Entre d'altres destaquem els de Bernard (1991), Grotberg (1995) i Henderson i Milstein (2003). Aquests ens mostren que la resiliència es pot promoure i que és molt important fer-ho des de la infància a través de l'educació i la prevenció. Dins d'aquest context, l'escola forma un paper important per a la seua promoció, en especial els docents, com a possibles guies o tutors de resiliència (Cyrulnik, 1999, 2007, 2009). En aquest article es presenta una experiència pràctica duta a terme per l'Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (OPSIDE) de la Universitat Jaume I sobre la promoció de la resiliència en contextos educatius (Mateu, García, Caballer i Gil, 2011). | ca_CA |
dc.format.extent | 17 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat de Barcelona | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Temps d'Educació, 2014, 46 | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | resiliència | ca_CA |
dc.subject | promoció | ca_CA |
dc.subject | escoles | ca_CA |
dc.subject | professors | ca_CA |
dc.subject | capacitació | ca_CA |
dc.subject | famílies | ca_CA |
dc.subject | dol | ca_CA |
dc.subject | infància | ca_CA |
dc.subject | teachers | ca_CA |
dc.subject | training | ca_CA |
dc.subject | children | ca_CA |
dc.subject | families | ca_CA |
dc.subject | mourning | ca_CA |
dc.title | La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
dc.relation.publisherVersion | http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/278236 | ca_CA |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
EDU_Articles [503]
-
PSI_Articles [597]
Articles de publicacions periòdiques