La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència
Visualitza/
Impacte
Scholar |
Altres documents de l'autoria: MATEU PÉREZ, ROSA; García Renedo, Mónica; Gil Beltrán, José Manuel; Caballer Miedes, Antonio; Flores Buils, Raquel
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8034
comunitat-uji-handle3:10234/8637
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadades
Títol
La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiènciaAutoria
Data de publicació
2014Editor
Universitat de BarcelonaISSN
0214-7351Cita bibliogràfica
MATEU PÉREZ, Rosa, et al. La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència. Temps d'Educació, 2014, 46: 33-49.Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleVersió de l'editorial
http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/278236Versió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
resiliència | promoció | escoles | professors | capacitació | famílies | dol | infància | teachers | training | children | families | mourning
Resum
La resiliència és un procés dinàmic entre la persona i l'entorn que comença arran dels mecanismes que es generen de la interacció entre els factors de protecció i de risc tant individuals com ambientals. D'acord amb ... [+]
La resiliència és un procés dinàmic entre la persona i l'entorn que comença arran dels mecanismes que es generen de la interacció entre els factors de protecció i de risc tant individuals com ambientals. D'acord amb aquesta premissa, tenen especial importància els estudis sobre la resiliència que posen l'èmfasi a promocionar-la. Entre d'altres destaquem els de Bernard (1991), Grotberg (1995) i Henderson i Milstein (2003). Aquests ens mostren que la resiliència es pot promoure i que és molt important fer-ho des de la infància a través de l'educació i la prevenció. Dins d'aquest context, l'escola forma un paper important per a la seua promoció, en especial els docents, com a possibles guies o tutors de resiliència (Cyrulnik, 1999, 2007, 2009). En aquest article es presenta una experiència pràctica duta a terme per l'Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (OPSIDE) de la Universitat Jaume I sobre la promoció de la resiliència en contextos educatius (Mateu, García, Caballer i Gil, 2011). [-]
Publicat a
Temps d'Educació, 2014, 46Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
- EDU_Articles [503]
- PSI_Articles [597]
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: