Introducció de la metodologia Flipped Classroom a la matèria de Tecnologies
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/113021/TFM_2013_gisbertS.pdf.jpg?sequence=9&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Introducció de la metodologia Flipped Classroom a la matèria de TecnologiesAutoría
Tutor/Supervisor
Marqués Andrés, Mercedes; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria i Ciència dels ComputadorsFecha de publicación
2014-11-24Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball Final de Màster consisteix a introduir una millora educativa en la matèria de
Tecnologies del curs de 3r d’ESO. S’ha pogut dur a terme durant el Pràcticum del Màster
Universitari en Professor/a ... [+]
Aquest Treball Final de Màster consisteix a introduir una millora educativa en la matèria de
Tecnologies del curs de 3r d’ESO. S’ha pogut dur a terme durant el Pràcticum del Màster
Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional
i Ensenyaments d'Idiomes a l’IES Bovalar de Castelló de la Plana.
Durant l’estada en aquest centre es va observar una problemàtica a les sessions de teoria d’aquesta
matèria; els alumnes mostraven molt poc interès en l’assignatura i molta passivitat. L’objectiu,
doncs, del treball és aconseguir que prenguin interès per la matèria i que es mostrin més actius
durant el procés d’ensenyament-aprenentatge.
Per a aconseguir els objectius plantejats, s’ha posat en pràctica un pla d’acció consistent a introduir
la metodologia Flipped Classroom durant dues sessions. Al mateix temps, es va planificar l’observació
del pla d’acció per a identificar les evidències que permetrien saber si la millora introduïda
funcionaria.
Després d’analitzar la informació recollida durant l’observació i de reflexionar, s’ha arribat a la
conclusió que part de la classe no es va preparar les activitats a casa, fet que va dificultar el procés
tal com s’havia plantejat a l’inici. Tanmateix, gran part de l’alumnat ha confessat que si es continués
amb aquesta metodologia sí que vindrien a classe amb els exercicis preparats.
En definitiva, realitzar aquest treball m’ha permès conèixer de més a prop el procés investigació-
acció i concloure que és possible compaginar-lo amb l’activitat docent. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs acadèmic 2013-2014
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: