EDU_Altres: Envíos recientes
-
Hydration status, executive function and response to orthostatism following a 118-km race: are they interrelated?
National Strength and Conditioning Association (2018-02)The present study aimed to explore whether blood pressure (BP) and heart rate (HR) variability (HRV) responsiveness to orthostatism, jointly with executive function (EF) performance, was diminished after an ultra-endurance ... -
Percepción del alumnado sobre el uso del método AICLE en Educación Física: estudio de caso
Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF) (2018)El Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera (AICLE) está siendo cada vez más extendido e investigado en el panorama educativo español. Dada la importancia de la motivación y la predisposición del alumnado ... -
Actividad física y síndrome de down: El juego motriz como recurso metodológico
Juan Carlos Muñoz Díaz (2015)Este artículo propone y justifica el juego motriz como herramienta metodológica para niños y niñas con síndrome de Down. El juego motriz fomenta un estilo de vida saludable basado en la actividad física y el deporte y, ... -
The link between resting-state functional connectivity and cognition in MS patients
SAGE (2013)Background/Objective: The objective of this paper is to explore differences in resting-state functional connectivity between cognitively impaired and preserved multiple sclerosis (MS) patients. Methods: Sixty MS patients ... -
Reward Sensitivity Is Associated with Brain Activity during Erotic Stimulus Processing
Public Library of Science (2013)The behavioral approach system (BAS) from Gray’s reinforcement sensitivity theory is a neurobehavioral system involved in the processing of rewarding stimuli that has been related to dopaminergic brain areas. Gray’s theory ...