Els programes Leader a les zones de muntanya de Catalunya
Impacte
Scholar |
Altres documents de l'autoria: Roquer Soler, Santiago; Blay Boqué, Jordi; Cabistany, Rubén; García, Alex
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/1136
comunitat-uji-handle4:10234/12113
REVISTESConsulteu el text complet
http://www.raco.cat/index.php/Millars/article/view/130932 |
Metadades
Títol
Els programes Leader a les zones de muntanya de CatalunyaData de publicació
2005Editor
Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i ArtISSN
1132-9823Cita bibliogràfica
Millars: espai i història; Vol.: 28Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleParaules clau / Matèries
Resum
La iniciativa Leader s’ha convertit en un referent dels programes de desenvolupament rural, gràcies al seu caràcter innovador, la seva metodologia, basada en un desenvolupament de baix a dalt, a partir de les potenc ... [+]
La iniciativa Leader s’ha convertit en un referent dels programes de desenvolupament rural, gràcies al seu caràcter innovador, la seva metodologia, basada en un desenvolupament de baix a dalt, a partir de les potencialitats i els recursos econòmics i humans de cada territori. El present article consisteix bàsicament en una anàlisi i valoració dels resultats de la iniciativa comunitària Leader II (1994-1999) a Catalunya. Aquesta iniciativa de desenvolupament rural va afavorir 10 zones del territori català, però el nostre estudi se centre especialment en 9 d’elles, les quals, amb més o menys mesura, corresponen a zones de muntanya. Després d’una introducció on es repassen breument les característiques i la metodologia de la iniciativa, l’article es dedica primerament a l’anàlisi dels resultats al conjunt de Catalunya, on s’observa que les inversions efectuades han estat sensiblement superiors a les previstes i que aquestes s’han centrat fonamentalment en dos grans línies o mesures: el turisme rural i les activitats de les petites empreses Industrials i de serveis. A continuació, s’analitzen les diferències de resultats a les 9 zones estudiades, especialment en la distribució de les diverses mesures, d’acord amb el principi de que les diferències han d’estar estretament lligades a les característiques geoeconòmiques de cada territori. Així es pot veure el predomini del turisme en alguns, el fort pes de les accions de les petites i mitjanes empreses en altres i, fins i tot, el predomini de l’agroindústria en algun. Finalment, l’article conclou amb unes valoracions/reflexions sobre si, a més del seu indubtable èxit econòmic, el programa ha complert més o menys les característiques i la metodologia Leader II. [-]
Drets d'accés
L'accés als articles a text complet inclosos a RACO és gratuït, però els actes de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació total o parcial estan subjectes a les condicions d'ús de cada revista i poden requerir el consentiment exprés i escrit dels autors i/o institucions editores.
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Except where otherwise noted, this item's license is described as L'accés als articles a text complet inclosos a RACO és gratuït, però els actes de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació total o parcial estan subjectes a les condicions d'ús de cada revista i poden requerir el consentiment exprés i escrit dels autors i/o institucions editores.