Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorCasañas Vilamala, Francesc
dc.contributor.authorBlázquez-Salom, Macia
dc.date.accessioned2022-05-23T17:24:41Z
dc.date.available2022-05-23T17:24:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationCasañas Vilamala, F., i M. Blázquez-Salom (2021). De casal a hotel boutique al Centre Històric de Palma (2012-2020). Kult-ur , 8(15). https://doi.org/10.6035/Kult-ur.2021.8.15.3ca_CA
dc.identifier.issn2386-5458
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/197776
dc.description.abstractLa pretensió d’aquest treball és analitzar la proliferació de nous establiments hotelers al Centre Històric de Palma, d’ençà de l’inici de la crisi sistèmica de 2008 com una modalitat més de fixació de capital en l’entorn construït. Aquest procés de turistificació s’ha fomentat amb polítiques de liberalització urbanística, nou marc legal per aquestes modalitats hoteleres, la gestió empresarialista de la ciutat i city branding, per fer de Palma una destinació d’escapades urbanes, més enllà del clàssic creixement hoteler de sol i platja. La reacció contrària a aquesta turistificació ha culminat en la modificació del planejament urbanístic per limitar el nombre de nous establiments (2019) i la inactivitat hotelera, arran de la pandèmia de COVID-19. El manteniment dels preus a l’alça i l’estancament demogràfic demostra la financerització de l’entorn construït, més enllà de la seva funció d’allotjament turístic, avui en dia nul·la.ca_CA
dc.description.abstractLa pretensión de este trabajo es analizar la proliferación de nuevos establecimientos hoteleros en el Centro Histórico de Palma, desde el inicio de la crisis sistémica de 2008 como una modalidad más de fijación de capital en el entorno construido. Este proceso de turistificación se ha fomentado con políticas de liberalización urbanística, nuevo marco legal por estas modalidades hoteleras, la gestión empresarialista de la ciudad y city branding, para hacer de Palma un destino de escapadas urbanas, más allá del clásico crecimiento hotelero de sol y playa. La reacción contraria a esta turistificación ha culminado en la modificación del planeamiento urbanístico para limitar el número de nuevos establecimientos (2019) y la inactividad hotelera, a raíz de la pandemia de COVID-19. El mantenimiento de los precios al alza y el estancamiento demográfico demuestra la financiarización del entorno construido, más allá de su función de alojamiento turístico, hoy en día nula.ca_CA
dc.description.abstractThe aim of this work is to analyze the proliferation of new hotel establishments in the historic centre of Palma since the 2008 global crisis as another model for fixing capital in the built environment. This touristification process has been promoted through urban liberalization policies, a new legal framework for this hotel model, the business management of the city and city branding, turning Palma into a destination for city breaks and an alternative to the traditional sun, sea and sand hotel model. The reaction against this form of tourism culminated in the modification of urban planning to limit the number of new establishments (2019) and the current hotel inactivity in the wake of the COVID-19 pandemic. The continuing rise in prices and population stagnation show that financing of the built environment, beyond its function of tourist accommodation, is now non-existent.ca_CA
dc.format.extent24 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC); Universitat Jaume I.ca_CA
dc.publisherSeminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària "Garbell"ca_CA
dc.relationOver - tourism in Spanish Coastal Destinations. Tourism Degrowth Strategiesca_CA
dc.relation.isPartOfkult-ur, vol. 8, núm. 15ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ca_CA
dc.subjectpolítiques neoliberalsca_CA
dc.subjectregulació turísticaca_CA
dc.subjectcentre històricca_CA
dc.subjectPalmaca_CA
dc.subjectpolíticas neoliberalesca_CA
dc.subjectregulación turísticaca_CA
dc.subjectcentro históricoca_CA
dc.subjectneoliberal policiesca_CA
dc.subjecttourist regulationca_CA
dc.subjecthistoric centreca_CA
dc.titleDe casal a hotel boutique al Centre Històric de Palma (2012-2020)ca_CA
dc.title.alternativeFrom house to boutique hotel in Palma’s historic centre (2012-2020)ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doi10.6035/Kult-ur.2021.8.15.3
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttps://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/issue/view/342ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA
project.funder.nameMinisteri de Ciència i Innovació, Agència Estatal d’Investigacióca_CA
project.funder.nameFons Europeu de Desenvolupament Regionalca_CA
oaire.awardNumberR- TI2018-094844-B-C31ca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/