Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSánchez-Caballé, Anna
dc.contributor.authorGisbert Cervera, Mercè
dc.contributor.authorEsteve-Mon, Francesc M.
dc.date.accessioned2021-01-11T09:09:35Z
dc.date.available2021-01-11T09:09:35Z
dc.date.issued2020-05-19
dc.identifier.citationSÁNCHEZ-CABALLÉ, Anna; GISBERT-CERVERA, Mercè; ESTEVE-MON, Francesc. The digital competence of university students: a systematic literature review. Aloma: Revista de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport, 2020, vol. 38, no 1, p. 63-74ca_CA
dc.identifier.issn1138-3194
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/191134
dc.description.abstractDigital competence is a pressing need for students in the 21st century. The present study is a systematic review of the literature on university students’ digital abilities. The methodology consisted of selecting documents (n=126) from three different databases (Scopus, Web of Science and ERIC) via peer review. The documents were selected for inclusion following predefined criteria and then analysed using a qualitative analysis software (ATLAS.ti). Digital competence is made up of several elements (information skills, content creation, communication, ethical skills, problem solving, technical skills/use and strategic skills). We identified that the most frequently-used terms in the literature are digital literacy and digital competence. However, the terminology used varies among authors. We also found that most authors do not believe that young people actually have the digital abilities that they are assumed to have. In other words, students do not have a high level of digital competence. Educational institutions therefore need to help them to develop this competence, which is so necessary in the context of 21st century education.ca_CA
dc.description.abstractLa competència digital és imprescindible pels estudiants del segle XXI. L’estudi que es presenta a continuació és una revisió sistemàtica de la literatura sobre les habilitats digitals dels estudiants universitaris. La metodologia va consistir en la selecció de documents (n = 126) procedents de tres bases de dades diferents (Scopus, Web of Science i ERIC) mitjançant un procés de revisió per parells. Els documents van ser seleccionats per a la seva inclusió en el procés de recerca seguint criteris predefinits i després es van analitzar mitjançant programari d’anàlisi qualitatiu (ATLAS.ti). Amb l’anàlisi realitzat es va observar que els autors consideren que la competència digital està integrada de diversos elements (habilitats informacionals, creació de contingut, comunicació, habilitats ètiques, resolució de problemes, habilitats /ús tècnic i habilitats estratègiques). Pel que fa a la terminologia que aquest empren per referir-se a aquesta competència s’observa que els termes més utilitzats en la literatura són alfabetització digital i competència digital. Finalment, en referència la CD dels joves la majoria d’autors no consideren que els joves tinguin realment les capacitats digitals que ells consideren que tenen. És a dir, els estudiants no tenen molt desenvolupada la competència digital. Per tant, les institucions educatives els han d’ajudar a desenvolupar-la.ca_CA
dc.format.extent12 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherUniversitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquernaca_CA
dc.relation.isPartOfAloma: Revista de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport, 2020, vol. 38, no 1ca_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectdigital competenceca_CA
dc.subjectdigital literacyca_CA
dc.subjectuniversityca_CA
dc.subjecthigher educationca_CA
dc.subjectsystematic literature reviewca_CA
dc.subjectcompetència digitalca_CA
dc.subjectliteracitat digitalca_CA
dc.subjectuniversitatca_CA
dc.subjecteducació superiorca_CA
dc.subjectrevisió sistemàtica de literaturaca_CA
dc.titleThe digital competence of university students: a systematic literature reviewca_CA
dc.title.alternativeLa competència digital dels estudiants universitaris: una revisió sistemàtica de la literaturaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.revistaaloma.net/index.php/aloma/article/view/388ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • PDCSLL_Articles [310]
    Articles de publicacions periòdiques escrits per professors del departament

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional