This website uses its own as well as third-party cookies to enhance your browsing experience and provide you with a better service. By continuing to browse this website, we understand that you agree to the Universitat Jaume I cookie policy.  More information
Close

Repositori Universitat Jaume I

    • valencià
    • español
    • english
  • english 
    • valencià
    • español
    • english
  • Login
View Item 
  •   Repositori UJI
  • UJI: Trabajos académicos
  • TFG: Treballs de Final de Grau
  • Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil
  • View Item
  •   Repositori UJI
  • UJI: Trabajos académicos
  • TFG: Treballs de Final de Grau
  • Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Somos sensibles a la música? Una propuesta para aplicar en el aula de Infantil

Thumbnail
View/Open
TFG_2019_SelanNavarro_Alba.pdf (271.4Kb)
Impact
Google Scholar Scholar | Other documents of the author: Selán Navarro, AlbaMicrosoft Academico
Share
Show METS | MarcXML
Export to
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record

comunitat-uji-handle:10234/158176

comunitat-uji-handle2:10234/71324

comunitat-uji-handle3:10234/98723

TFG-TFM

This resource is restricted

Metadata

Title
¿Somos sensibles a la música? Una propuesta para aplicar en el aula de Infantil
Author (s)
Selán Navarro, Alba
Tutor/Supervisor; University.Department
Vernia Carrasco, Ana M.; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques
Date
2019-06-14
URI
http://hdl.handle.net/10234/184871
Publisher
Universitat Jaume I
Abstract
El presente Trabajo Fin de Grado tiene como objetivo mostrar la importancia de la música en la etapa de Educación Infantil, en relación con el desarrollo emocional del niño. Además, también se planteará un problema ... [+]
El presente Trabajo Fin de Grado tiene como objetivo mostrar la importancia de la música en la etapa de Educación Infantil, en relación con el desarrollo emocional del niño. Además, también se planteará un problema a causa de la ausencia de sensibilidad a la música. Por lo que, se pretende resolver y/o encontrar una posible solución y plantear una propuesta de mejora sobre el caso expuesto. La música forma parte de nuestras vidas desde antes del nacimiento y tiene un gran impacto sobre la memoria, el movimiento y las emociones. El desarrollo emocional del niño tiene lugar hasta los 6 años. De manera que, el papel de los educadores en este período es clave a la hora de ofrecer una educación que permita que se produzca de manera óptima. En conclusión, en este trabajo se hace un repaso sobre las características de la música relacionadas con los nuevos objetivos de la educación, la cual se puede contemplar como herramienta para la educación y el aprendizaje interdisciplinar. Por ello, es necesaria su inclusión dentro de las aulas para otorgar el desarrollo integral del alumno mediante el aprendizaje musical. A su vez, no cabe duda que los sentimientos también forman una dimensión importante en la etapa formativa, por lo tanto, igualmente observaremos el elemento común entre la música y la pedagogía educacional. [-]
 
This end-of-degree work aims to show the importance in music in the stage of Childhood Education, in relation to the emotional development of the child. In addition, there will also be a problem because of the lack ... [+]
This end-of-degree work aims to show the importance in music in the stage of Childhood Education, in relation to the emotional development of the child. In addition, there will also be a problem because of the lack of sensitivity to music. Therefore, it is intended to resolve and/or find a possible solution and to propose an improvement proposal on the exposed case. Music is part of our lives since before birth and has a grear impact on memory, movement and emotions. The emotional development of the child takes place up to 6 years. So the role of educators in this period is key when it comes to providing an education that allows it to be produced in an optimal way. In conclusion, this paper makes a review of the the characteristics of music related to the new objectives of education, which can be seen as a tool for education and interdisciplinary learning. Therefore, it is necessary to include them within the classrooms to grant the integral development of the student through musical learning. In turn there isn't doubt that feelings also form an important dimension in the formative stage.Therefore, we will also observe the common element beetween music and educational pedagogy. [-]
 
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Música | emociones | sensibilidad | Educación Infantil | Music | emotions | sensitivity | Childhood Education
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
This item appears in the folowing collection(s)
  • Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [888]

entitlement


Our content is published in:

HispanaEuropeanaRePEc: Research Papers in EconomicsTesis Doctorals en XarxaGoogle ScholarRecolectaOpenDOARRevistes Catalanes d'Accés ObertOpenAIREMaterials Docents en Xarxa

Ministerio This project has received a grant from the Dirección General del Libro, Archivos y Bibliotecas of the Spanish Ministry of Culture.
DSpace
Metadata subject to:Public Domain | Information and queries:biblioteca@uji.es | Security and privacy center | Legal Advice
Universitat Jaume I - Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Spain - Phone: +34 964 72 87 61 Fax: +34 964 72 87 78
 

 

Repositori UJIAbout Repositori UJIHelpContact us

NewsFacebookBlogTwitterSlideSharePinterest

Browse

All of Repositori UJICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywords

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Tweets por BibliotecaUJI

Our content is published in:

HispanaEuropeanaRePEc: Research Papers in EconomicsTesis Doctorals en XarxaGoogle ScholarRecolectaOpenDOARRevistes Catalanes d'Accés ObertOpenAIREMaterials Docents en Xarxa

Ministerio This project has received a grant from the Dirección General del Libro, Archivos y Bibliotecas of the Spanish Ministry of Culture.
DSpace
Metadata subject to:Public Domain | Information and queries:biblioteca@uji.es | Security and privacy center | Legal Advice
Universitat Jaume I - Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Spain - Phone: +34 964 72 87 61 Fax: +34 964 72 87 78