Projecte inclusiu amb la fi de fomentar les relacions socials mitjançant tasques cooperatives
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Projecte inclusiu amb la fi de fomentar les relacions socials mitjançant tasques cooperativesTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Beltrán Valls, Maria Reyes; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2019-06-18Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest projecte naix amb l’objectiu de crear un ambient d’inclusió de tot l’alumnat del centre escolar a partir d’activitats extraescolars aprofitant el temps de l’horari no lectiu, nosaltres ens hem centrat en el ... [+]
Aquest projecte naix amb l’objectiu de crear un ambient d’inclusió de tot l’alumnat del centre escolar a partir d’activitats extraescolars aprofitant el temps de l’horari no lectiu, nosaltres ens hem centrat en el temps de després del menjador.
Per aquesta raó, hem elaborat diferents sessions adaptades a la contextualització del centre amb activitats que tenen un caràcter inclusiu i cooperatiu, on donar resposta a la diversitat atenent sempre a les possibilitats de cadascú. Seria convenient aplicar-les a l’inici del curs escolar, ja que pot afavorir les relacions personals entre l’alumnat i per tant, que es consoliden al llarg del curs. La manera de fer-ho seria mitjançant una metodologia cooperativa i participativa, amb uns objectius comuns on la aportació de tots és essencial per a aconseguir-los.
També presenta un paper important el diàleg i la recerca d'estratègies en grup, treballant així les habilitats socials. Mitjançant l’observació directa ens vam adonar que el bullying a l'alumnat i el sedentarisme s’estan convertint en dos grans problemàtiques en el segle XXI, fet que ens porta a elaborar aquest projecte.
Aquest és aplicable en aquells centres que presenten alguna de les dues problemàtiques nombrades anteriorment. Un bon mètode per a poder avaluar-ho seria un qüestionari d’avaluació que es faria a l’inici i a final de curs amb la intenció de comparar com es comporta l’alumnat en situacions de cooperació o físic-esportives i si els seus pensaments inicials han variat després de la realització d’aquest projecte. Esperem que amb l’aplicació del nostre projecte es reduisca la competitivitat i augmente la importància de treballar en equip i establir relacions personals amb la resta de companys. [-]
This project is born with the aim to create an ambient of inclusion of continuum the students of the school centre from extracurricular activities taking advantage of the time of the schedule no scholar, we have centred ... [+]
This project is born with the aim to create an ambient of inclusion of continuum the students of the school centre from extracurricular activities taking advantage of the time of the schedule no scholar, we have centred us at the time of after the canteen.
For this reason, we have elaborated different sessions adapted at the context of the centre with activities that have an inclusive and cooperative character, where give response at the diversity attending always at the possibilities of each. It would be convenient to apply them at the onset of the school course, since it can favour the personal relations among the students and therefore, that cement along the course. The way to do it would be by means of a cooperative and participatory methodology, with some common aims where the contribution of continuums is essential to achieve them.
Also it presents a paper importing the dialogue and the research of strategies at group, working like this the social abilities. By means of the direct observation fixed us that it bullying at the students and the sedentarism are converting at two problematic beans at the 21st century, fact that takes us at elaborating this project.
This is applicable at those centres that present any of the two problematic written anteriorly. A nice method to be able to assess it would be a questionnaire of appraisal that would do at the onset and at final of course with the intention to compare how comports the students at situations of cooperation or physical-sportive and if his initial thoughts have varied after the realisation of this project. We expect that with the app of our project diminish the competitiveness and augment the importance to work at squad and establish personal relations with the rest of partners [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess