Mostrar el registro sencillo del ítem
Recurs didàctic d'intervenció en el patrimoni de Torreblanca
dc.contributor.author | Azorín Gómez, María Soledad | |
dc.contributor.other | Selma Castell, Sergi | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2019-10-21T10:14:41Z | |
dc.date.available | 2019-10-21T10:14:41Z | |
dc.date.issued | 2019-06-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/184395 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019 | ca_CA |
dc.description.abstract | La utilització del patrimoni cultural d’un lloc com a recurs didàctic pot obrir moltes possibilitats pel que fa a la difusió i el coneixement de la història local a l’etapa de primària. Aquest coneixement té la funció de crear un sentiment de pertinença a un lloc determinat, de posar en valor el patrimoni que a voltes roman invisible i de crear un sentiment de respecte cap a les restes històriques que no se li ha atorgat al llarg del temps. A més, el treball amb el patrimoni i el coneixement de la història en el sentit de saber d’on procedim i on anem, pot ajudar a l’alumnat a formar-se com a persones crítiques i reflexives, capaces d’entendre el món que els rodeja i les persones que habiten en ell. Aquesta tasca es pot aconseguir fent que l’alumnat s’apropie del patrimoni i que, gràcies a ell, visca la seua història. Amb aquesta finalitat naix la proposta d’intervenció en el patrimoni de Torreblanca anomenada “Vivim la nostra història”, un recurs en què es treballen dos elements patrimonials del poble i tota la història que d’ells es desprén, es pot contar i es pot descobrir. Es tracta d’un recull d’activitats separades en dues etapes (corresponents a cada un dels elements patrimonials) en les quals l’alumnat va descobrint el coneixement amb l’ajuda del mestre o mestra que fa de guia durant tot el procés d’aprenentatge. | ca_CA |
dc.format.extent | 27 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | educació | ca_CA |
dc.subject | patrimoni cultural | ca_CA |
dc.subject | història local | ca_CA |
dc.subject | respecte | ca_CA |
dc.subject | identitat | ca_CA |
dc.title | Recurs didàctic d'intervenció en el patrimoni de Torreblanca | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840