Recurs didàctic d'intervenció en el patrimoni de Torreblanca
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Recurs didàctic d'intervenció en el patrimoni de TorreblancaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Selma Castell, Sergi; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2019-06-19Editor
Universitat Jaume IResumen
La utilització del patrimoni cultural d’un lloc com a recurs didàctic pot obrir moltes possibilitats pel que fa a la difusió i el coneixement de la història local a l’etapa de primària. Aquest coneixement té la funció ... [+]
La utilització del patrimoni cultural d’un lloc com a recurs didàctic pot obrir moltes possibilitats pel que fa a la difusió i el coneixement de la història local a l’etapa de primària. Aquest coneixement té la funció de crear un sentiment de pertinença a un lloc determinat, de posar en valor el patrimoni que a voltes roman invisible i de crear un sentiment de respecte cap a les restes històriques que no se li ha atorgat al llarg del temps. A més, el treball amb el patrimoni i el coneixement de la història en el sentit de saber d’on procedim i on anem, pot ajudar a l’alumnat a formar-se com a persones crítiques i reflexives, capaces d’entendre el món que els rodeja i les persones que habiten en ell. Aquesta tasca es pot aconseguir fent que l’alumnat s’apropie del patrimoni i que, gràcies a ell, visca la seua història. Amb aquesta finalitat naix la proposta d’intervenció en el patrimoni de Torreblanca anomenada “Vivim la nostra història”, un recurs en què es treballen dos elements patrimonials del poble i tota la història que d’ells es desprén, es pot contar i es pot descobrir. Es tracta d’un recull d’activitats separades en dues etapes (corresponents a cada un dels elements patrimonials) en les quals l’alumnat va descobrint el coneixement amb l’ajuda del mestre o mestra que fa de guia durant tot el procés d’aprenentatge. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess