Mostrar el registro sencillo del ítem
Get started with Python. Materials didàctics de programació bàsica per a 1r i 2n de Batxillerat
dc.contributor.author | García García, Dionisio | |
dc.contributor.other | Marqués Andrés, Mercedes | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria i Ciència dels Computadors | |
dc.date.accessioned | 2019-09-17T10:01:24Z | |
dc.date.available | 2019-09-17T10:01:24Z | |
dc.date.issued | 2019-06-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/183784 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP129. Curs: 2018/2019. | ca_CA |
dc.description.abstract | El present Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes correspon a la tipologia establerta per la normativa general per als treballs finals de màster, Modalitat 6: Materials didàctics. La proposta de materials presentada oferix una alternativa de treball actualitzada per tal de poder abordar la matèria de programació inclosa en els blocs de continguts de les assignatures optatives de batxillerat, Tecnologies de la Informació i la Comunicació I i II. La confecció dels materials juntament amb l’estructura del Treball de Fi Màster que conforma el present document tracten de justificar el període formatiu realitzat al Màster de Secundària, i alhora mostrar el grau d’assoliment de les competències atribuïdes a cadascuna de les diverses assignatures que componen el seu pla d’estudis. aant als materials didàctics elaborats, aquests pretenen oferir una via d’accés atractiva a la programació de computadors, fent especial èmfasi en la inclusió i participació total de l’alumnat en un clima de treball idoni per l’aprenentatge. La dinàmica de treball que es perseguix, doncs, consistix en l’aplicació pràctica d’immediat amb la realització d’una sèrie d’exercicis de codificació, just després de breus explicacions de conceptes bàsics de codificació en un ambient de treball cooperatiu a classe. La metodologia de treball cooperatiu que ha estat seleccionada en aquest cas es fonamenta en el concepte de programació per parelles o pair-programming. Diversos estudis fan referència als beneficis que reporta l’ús d’aquesta tècnica durant les fases d’iniciació a la programació per als nouvinguts. El disseny i selecció dels exercicis que es proposen realitzar tenen com a objectiu iniciar l’alumnat de batxillerat en la codificació d’aplicacions senzilles i de mitjana dificultat d’acord amb les descripcions que suggerixen els criteris d’avaluació corresponents als continguts de programació de computadors. Cal posar en relleu que el guió de treball inclòs als materials compta amb un procés mínim de refinament. La utilització parcial d’aquests materials durant la impartició d’unitat didàctica en el segon període del pràcticum ha suposat una sèrie de canvis successius per adaptar-se a la realitat de les aules d’informàtica de l’IES Francesc Tàrrega i les necessitats educatives del moment. Com a resultat final, es pretén oferir un material que puga ser emprat directament en qualsevol de les dos assignatures: Tecnologies de la Informació i la Comunicació I i II a batxillerat amb els mínims de garantia exigibles. Tanmateix s’insta al docent que faça l’elecció de posar a prova aquests materials, i que faça les oportunes modificacions o aplique les parts d’aquest que considere oportunes d’acord amb els objectius d’estudi del curs escolar que atén. | ca_CA |
dc.format.extent | 64 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | Get started with Python. Materials didàctics de programació bàsica per a 1r i 2n de Batxillerat | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809